اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر آبیک:

حوزه علمیه خواهران آبیک طلبه می‌پذیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک گفت: حوزه علمیه خواهران شهر آبیک برای ترم تحصیلی بهمن ماه طلبه می‌پذیرد.

حوزه علمیه خواهران آبیک طلبه می‌پذیرد

حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: داوطلبان برای ثبت نام در آزمون حوزه علمیه می‌توانند به دفتر امام جمعه مراجعه کنند تا در آزمونی که 17 آذر ماه برگزار می‌شود، شرکت کرده و پس از قبولی، از بهمن ماه در کلاس‌های حوزه علمیه که در طبقه فوقانی دفتر امام جمعه تشکیل می‌شود، ترم تحصیلی خود را آغاز کنند.

وی افزود: برای ترم تحصیلی بهمن ماه در نظر داریم 30 نفر از خواهران در حوزه علمیه مشغول به تحصیل شوند.

امام جمعه شهر آبیک تصریح کرد: نظام آموزشی و تربیتی حوزه‌های عملیه خواهران با حفظ اصول اساسی و میراث گرانبهای علمی تشیع، متناسب با ویژگی‌های اختصاصی بانوان و نیازهای واقعی جامعه طراحی شده است.

موسوی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های نظام آموزشی و تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران، طراحی آن در قالب مقاطع تحصیلی کوتاه‌مدت و هدفمند است که از اهداف کلان آن می‌توان به تربیت خواهران دین‌شناس، صاحب نظر، متخلق به اخلاق اسلامی، توانمند در تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی، تدریس، تحقیق،‌ تألیف، مدیریت فرهنگی و پاسخگویی به نیازهای علمی، معرفتی و اخلاقی بانوان جامعه اشاره کرد.

وی شیوه پذیرش داوطلبان در مقطع کارشناسی حوزه‌های علمیه خواهران را به طور حضوری، نیمه حضوری و پاره وقت ذکر و خاطرنشان کرد: تحصیل در دوره حضوری برای داوطلبان دیپلم و بالاتر و برای داوطلبان سیکل  هفت ساله و به صورت تمام وقت بوده و بر اساس آن طلبه باید در برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی حوزه علمیه حضور داشته باشد که در این دوره شرط سنی لحاظ شده است.

امام جمعه آبیک اذعان کرد: در دوره نیمه حضوری تحصیل در دوره عمومی به صورت ناپیوسته و در دو مقطع سطح یک (کاردانی) و سطح 2 (کارشناسی) اجرا می‌شود.

موسوی بیان کرد: دوره پاره وقت برای کسانی در نظر گرفته شده که به دلیل برخی مسئولیت‌های فردی و اجتماعی امکان حضور متراکم در برنامه‌های حضوری را نداشته و فاقد برخی از شرایط دوره‌های حضوری و نیمه حضوری هستند که شرایط سنی در این دوره مد نظر نیست.

وی اذعان کرد: حوزه علمیه خواهران شهر آبیک برای ترم تحصیلی بهمن ماه به شیوه حضوری و از دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر طلبه می‌پذیرد و ثبت نام در دوره‌های نیمه حضوری و پاره وقت برای نیمسال مهر ماه سال آینده به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

امام جمعه شهر آبیک حوزه علمیه را کانون نور و تربیت انسان عنوان کرد و افزود: هرچه کانون نور حوزه علمیه قوی‌تر و شعاع تابشش بیشتر باشد، اثرات معنوی‌اش در جامعه بیشتر و تابنده‌تر خواهد بود.

موافقت اصولی تأسیس حوزه علمیه آبیک صادر شده است

موسوی در ادامه گفت‌وگو با بیان اینکه موافقت اصولی برای تأسیس حوزه علمیه خواهران و برادران شهرستان آبیک از سوی حوزه علمیه شهر مقدس قم صادر شده است، افزود: برای حوزه علمیه برادران زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در شهرک قدس و برای حوزه علمیه خواهران زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع در جنب اداره تبلیغات اسلامی واقع در انتهای بلوار امام خمینی (ره) شهر آبیک اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در کمیته برنامه‌ریزی امسال شهرستان آبیک مبلغ 3 میلیارد ریال اعتبار برای احداث حوزه‌های علمیه شهرستان آبیک در نظر گرفته شد که تاکنون ریالی از این اعتبار اختصاص نیافته است.

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به ضرورت احداث حوزه‌های علمیه توضیح داد: حوزه علمیه مرکز تعلیم و تزکیه نفس است که با پرورش نیروهای بومی در این مرکز علاوه بر رفع کمبود روحانی در مساجد در ماه‌های مختلف از سال قمری در مناسبت‌های مختلف مردان و زنان از وجود مبلغان و مبلغات بهره‌مند خواهند شد، چراکه از روستاهای مختلف شهرستان آبیک در زمینه اعزام روحانی درخواست‌های متعددی در فرمانداری و تبلیغات اسلامی صورت گرفته است که به دلیل نداشتن روحانی و کمبود روحانی نتوانسته‌ایم به خواسته مردم تحقق ببخشیم.

زمان آزمون ورودی حوزه علمیه خواهران 17 آذرماه، زمان مصاحبه اول دی ماه، اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی 10 بهمن ماه و آغاز ترم تحصیلی 15 بهمن ماه خواهد بود.

انتهای پیام/77006/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول