اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان:

آموزش در مدیریت بحران ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: آموزش در مدیریت بحران امری ضروری است و نباید از اثرات آن غافل شد.

آموزش در مدیریت بحران ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمشید محمدی ظهر امروز در جریان برگزاری هلال احمر گیلان مانور سراسری زلزله در مدارس استان، اظهار کرد: مانور به مناسبت هشتم آذر روز زلزله و ایمنی مدارس در شهرستان‌های گیلان برگزار شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری مانور زلزله در مدارس ابراز کرد: دانش‌آموزان نحوه صحیح پناه‌گیری، حفظ خونسردی، امدادرسانی به مصدومان خروج اضطراری، حمل مصدوم تا آمبولانس و اطفای حریق را از مربیان هلال احمر استان یاد گرفتند و سپس در یک مانور فرضی آموخته‌های امدادی خود را به نمایش گذاشتند.

این مسئول، افزایش سطح اطلاعات امدادی دانش‌آموزان به منظور آمادگی بیشتر آنها در هنگام وقوع زلزله و تحقق شعار «در هر خانواده یک امدادگر» را از اهداف اجرای این مانور بیان کرد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ آمادگی امدادگران استان در رویارویی با حوادث و بلایای طبیعی خاطرنشان کرد: وظیفه یک امدادگر در مرحله نخست حفظ آمادگی جسمانی و انجام تمرینات ویژه برای مقابله با حوادث است.

محمدی آموزش، مانورهای امدادی و هدایت آن به طرف جامعه را از وظایف هلال احمر ذکر کرد و یادآور شد: آموزش در مدیریت بحران امری ضروری است و نباید از اثرات آن غافل شد.

وی، برگزاری مانور زلزله را با محوریت مدیریت بحران استانداری و همکاری تعدادی از دستگاه‌های همکار کار گروه امداد و نجات، آتش نشانی، اورژانس، تشکل غیر دولتی و ... بیان کرد.

معاون امداد و نجات هلال احمر گیلان نیز در حاشیه مانور مذکور از برگزاری دوره آموزشی پیش بیمارستانی در استان خبر داد.

سیاوش غلامی افزود: در این دوره آموزشی که با حضور 600 نفر از امدادگران و نجات‌گران هلال احمر گیلان برگزار شد، شرکت کنندگان مباحث مربوط به امداد و نجات، سرم تراپی، اکسیژن تراپی و تزریقات را به صورت تئوری و عملی توسط مربیان متخصص و با تجربه هلال احمر فرا گرفتند.

وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آمادگی بیشتر امدادگران و نجات‌گران به منظور استقرار در طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر و ارائه خدماتی مطلوب‌تر به شهروندان ذکر کرد.

به گفته این مسئول، طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر از 15 آذر جاری در جاده‌ها و مسیرهای پر تردد و حادثه‌خیز گیلان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2300/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول