اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ خبر داد

نگارش 3 هزار عنوان کتاب درباره عاشورا/ حضور نویسندگان مسلمان و غیرمسلمان

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: تاکنون 3 هزار عنوان کتاب با موضوع عاشورا از سوی نویسندگان مسلمان و غیرمسلمان نوشته شده است.

نگارش 3 هزار عنوان کتاب درباره عاشورا/ حضور نویسندگان مسلمان و غیرمسلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی بعد از ظهر امروز در نخستین همایش عاشورائیان جامعه کارگری و تعاون‌گران استان که در مصلی امام خمینی(ره) مرکز مازندران برگزار شد، با بیان اینکه یک هزار و 370 سال است که عاشورا رونق یافته و نفوذش بیشتر شده است، اظهار داشت: درباره چگونگی و چرایی واقعه عاشورا صحبت‌های زیادی شده و تاکنون 3 هزار عنوان کتاب با این موضوع از سوی نویسندگان مسلمان و غیرمسلمان نوشته شده است.

وی ادامه داد: هر یک از نویسندگان به مباحث مختلف عبادی، سیاسی، اطاعت‌پذیری، مساوات و شجاعت امام حسین(ع) پرداخته و کتاب‌های زیادی را منتشر کردند.

گواهی با تاکید بر اینکه به مباحث چرایی عاشورا باید بیشتر پرداخته شود، تصریح کرد: واقعه عاشورا در زمان امام عصر به وقوع پیوست که به هر بخش آن توجه شود دلخراش و حزن‌انگیز است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه عوامل مختلفی سبب ایجاد واقعه عاشورا شد، بیان داشت: جهل مردم و سر فرود آوردن آنان در مقابل ظلم، عمل نکردن به تکلیف در زمان نیاز، رشد و توسعه رفاه‌طلبی، از یاد بردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر، غفلت و بی‌خبری از آنچه در جامعه می‌گذشت، تنها گذاشتن رهبر الهی و ایجاد ترس و هراس در جامعه اسلامی موجب شد تا واقعه عاشورا ایجاد شود.

وی افزود: واقعه عاشورا سبب احیای دوباره اسلام شد.

این مسئول با اشاره به اینکه مدفون شدن حضرت رقیه(س) در شام عاملی بود تا کسی منکر واقعه شام نشود، خاطر نشان کرد: از آدم تا خاتم زیارت‌های فراوانی را در بحث واقعه عاشورا مطرح کرده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه مباحث چرایی واقعه عاشورا باید در جامعه تبیین شود، اذعان داشت:  پرداختن به جنبه‌های حماسی واقعه عاشورا توسط نویسندگان از ضروریات است.

انتهای پیام/86006/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول