اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز صدور فرمان کشف حجاب توسط رضاخان

طرح مشکات در قم آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: مسئول خواهران سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان قم گفت: همزمان با سالروز صدور فرمان کشف حجاب توسط رضا پهلوی طرح مشکات در استان قم آغاز به کار کرد.

طرح مشکات در قم آغاز به کار کرد
خدیجه مرحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهداف اجرای طرح مشکات اظهار داشت: در حال حاضر معلمان نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در آگاهی‌رسانی به آحاد مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه دارند که این موضوع ظرفیت فراوانی در حوزه فرهنگ‌سازی در موضوعات مختلف ارزشی را برای ما فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: با توجه به تاکیدی که مقام معظم رهبری بر ضرورت پرداختن به مسئله حجاب و حفظ کرامت زن مسلمان دارند، باید فضای فرهنگی جامعه را به سمتی هدایت کرد که افراد بدون اجبار و با رغبت به حجاب اسلامی روی بیاورند.
مسئول خواهران سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان قم ابراز داشت: باید حجاب برای دختران جوان به یک امر طبیعی و درونی تبدیل شود تا تهاجم فرهنگی دشمنان نتواند روی آنان تاثیر بگذارد.
وی گفت: در این راستا سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان قم با برگزاری دوره‌هایی مانند طرح مشکات تلاش می‌کند در راستای ترویج حجاب در مدارس دخترانه گام‌هایی بردارد.
مرحمتی عنوان داشت: این طرح که ویژه معلمین زن استان است، با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان به صورت دوره ضمن خدمت برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این طرح، ارتقا، تعمیق و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس دخترانه استان، تربیت اساتید و مربیان مورد نیاز برای اجرای دوره‌های آموزشی حجاب و عفاف در استان و توانمندسازی و استفاده از ظرفیت معلمان در تبیین مبانی دینی و فلسفی پوشش است.
مسئول خواهران سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان اضافه کرد: در اجرای این دوره که در چهار ناحیه آموزش و پرورش استان قم برگزار شده و هفت هزار معلم در آن شرکت می‌کنند، سازمان تبلیغات اسلامی استان قم نیز همکاری دارد.
وی افزود: این دوره‌ها در چهار روز هفته، صبح و بعد از ظهر در مراکز آموزش ضمن خدمت و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد و تا پایان بهمن ‌ماه ادامه دارد.
مرحمتی اذعان داشت: در این دوره اساتید حوزه و دانشگاه به تشریح سرفصل‌های موضوع حجاب و عفاف در قالب کتابی که به این منظور در سازمان تالیف شده، می‌پردازند.
وی ادامه داد: این کتاب با عنوان «عفت ندای فطرت» در شش فصل و با نگاهی به جایگاه حجاب و عفت در سرشت آدمی به رشته تحریر درآمده است.
مسئول خواهران سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان قم گفت: در فصل نخست این کتاب کلیاتی مانند مفهوم‌شناسی حجاب، تاریخچه حجاب در ادیان و فرهنگ‌های مختلف و ضرورت و اهمیت بررسی موضوع حجاب از دیدگاه عقل و نقل گنجانده شده است.
وی اظهار کرد: در دومین فصل از این کتاب مبانی و پایه‌های فقهی، فکری و حقوق حجاب توسط مولفان تبیین شده است.
مرحمتی ابراز داشت: در فصل سوم این کتاب با عنوان حجاب و آزادی، مقایسه‌ی میان مفهوم پوشش و عفت در تفکر غربی و اسلام و پیامدهای بدحجابی با توجه به سابقه چند صد ساله این موضوع در غرب، بررسی شده است.
وی خاطر نشان کرد: در چهارمین فصل این کتاب راهکارهای ترویج حجاب در جامعه با توجه به قرآن و به دو صورت راهکارهای تحول فردی و راهکارهای اختصاصی در مورد حجاب گنجانده شده است.
مسئول خواهران سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان قم افزود: در فصل پنجم این کتاب نیز مسئله درونی شدن حجاب در دختران جوان مورد توجه قرار گرفته و در فصل آخر نیز به چند شبهه متداول پیرامون حجاب پاسخ داده شده است.
وی متذکر شد: در پایان دوره از این کتاب و مباحث پیرامونی که در کلاس‌ها توسط اساتید مطرح می‌شود، آزمونی برگزار خواهد شد و به شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول