اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساری در دفتر فارس خبر داد

نشست با سرمایه‌گذار جدید درباره پالایشگاه ساری

خبرگزاری فارس: فرماندار ساری اعلام کرد: طی چند روز گذشته جلسه‌ای با استاندار مازندران و یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار درباره پالایشگاه ساری برگزار شد.

نشست با سرمایه‌گذار جدید درباره پالایشگاه ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید عباس حسینی‌نژاد فرماندار ساری در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در مازندران به سئوال‌های خبرنگاران فارس در این نشست پاسخ داد.

*فارس: ارتباط کم مدیران شهرستان ساری با رسانه‌ها و اینکه گفته‌ می‌شود اجازه ارتباط از سوی مسئولان استانی به مدیران داده نمی‌شود؟ نظر شما چیست؟

*حسینی‌نژاد: بنا شده تمامی مسئولان روابط عمومی‌های شهرستان ساری را دعوت کنیم تا مشکلات مرکز استان با همکاری رسانه‌ها حل و فصل شود، در جلسات شورای اداری نیز سعی شده است که ارتباط با رسانه‌ها فراهم شود، به نظر من اشکالی ندارد که مردم مشکلات را بدانند، شاید شرایط برای خدمتگزاری فراهم شود.

*فارس: برگزاری کنسرت برای مردم ساری آرزوی دست نایافتنی شده است، چرا باید اینگونه باشد؟

حسینی‌نژاد: یکی از علت‌های عدم برگزاری کنسرت این است که از ابزارهای فنی به خوبی استفاده نشده است و ابراز فرهنگی خوب درک نشده‌اند، باید نگرانی‌ها در بخش استفاده از ابزارهای فرهنگی کم شود که این مسئله نیز نیازمند بررسی‌های بیشتر است. در کنسرت اخیر که با گروه مختاباد برگزار شد، در مرکز استان یک جمع‌بندی و وفاق ایجاد شد تا این فضا فراهم شود.

فارس: مشکل دفع نامناسب زباله در ساری کی حل می‌شود؟

حسینی‌نژاد: مشکل زباله دیگر به عنوان یک مشکل جهانی تبدیل شده است و به عنوان یک مشکل زیست محیطی است که فرهنگ و بهداشت افراد را نیز درگیر کرده است، اما برای احداث کارخانه زباله‌سوز 15 میلیارد تومان اعتبار برای خرید دستگاه مصوب شده است که باید در زمین شهرک صنعتی شماره یک ساری نصب شود که در این بخش نیز به نظر من مشکلاتی مانند بالا بودن سطح آب و کشاورزی بودن منطقه نیز مسئله‌ مهم است.

فارس: آخرین تصمیم‌ها در مورد پالایشگاه نفت در مرکز مازندران به کجا ختم شده است؟

حسینی‌نژاد: طی چند روز گذشته جلسه‌ای با استاندار مازندران و یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار درباره پالایشگاه برگزار شد.

فارس: مردم منطقه مشکلاتی مانند قطعی مکرر برق، جاده دارند، تا کی این مشکلات حل می‌شود.

حسینی‌نژاد: بعضی از مشکلاتی که در مناطق مختلف روستایی کشور وجود دارد به دلیل زیرساخت‌ها است که فرماندار در مدت کوتاه نمی‌تواند تغییرات بزرگ ایجاد کند اما حل مشکلات این بخش در اولویت کار مسئولان توزیع برق شهرستان ساری قرار دارد و در این بخش نیز به همراه ابراهیم‌نژاد مدیر توزیع برق شهرستان ساری از نزدیک بازدیدی داشته‌ایم. حدود 20 تا 30 کیلومتر بازدید نیازمند بازسازی است، با توجه به شرایط اقتصادی و اینکه حدود 15 سال است که برای بهسازی خطوط برق که با تغییرات مسیر جاده انجام شد، کاری برای تغییر خطوط انتقال صورت نگرفت که در این بخش باید مشکلات حل شود، البته با شرایط اقتصادی فعلی روند کار ممکن است کم شود.

فارس: واژه محرومیت ساری فقط سوژه است و هیچ اقدامی برای این بخش صورت نگرفته است؟

حسینی‌نژاد: برای حل مشکلات ساری باید وفاق، همدلی و هم‌آهنگی ایجاد شود که در طول 30 سال گذشته برای نخستین بار با اعضای شورای شهر، فرماندار و امام جمعه برای برنامه‌های کلان توسعه ساری تصمیم‌سازی شده است.

کارخانه سیمان کیاسر با 85 درصد پیشرفت به دلیل اینکه برق ندارد، راه‌اندازی نشد

حسینی‌نژاد گفت: بعضی از مشکلات در حوزه رسیدن ساری به توسعه واقعی، ناشی از بی‌تدبیری‌های گذشته است. به عنوان نمونه کارخانه سیمان کیاسر در حال حاضر با 85 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل اینکه برق ندارد، هنوز راه‌اندازی نشده است و این تامین نشدن برق نیز به این دلیل است که زمینی را که برای استفاده از برق در کنار کارخانه قرار دارد، مالک زمین متری 150 هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است و این در حالی که 40 هزار تومان قیمت کارشناسی شده این زمین است.

ساری نیازمند هم‌آهنگی

فرماندار ساری درباره توسعه مرکز مازندران و ساری به عنوان یک شهر اینگونه پاسخ داد: ساری نیازمند هم‌آهنگی مسئولان است تا شهر به جلو حرکت کند، در بخش ماده 100 و یا مواردی مانند احداث پارکینگ به شهرداری و مسئولان این بخش در قالب یک رویه کلی برنامه‌ریزی کنند به عنوان نمونه اگر کسی بنایی را احداث کرد و اگر اضافه بنا داشت باید اجرا شود.

عکس و خبر از مصطفی کاظمی، جابر معافی و مهر‌انگیز عباسی

انتهای پیام/86003/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول