اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اتکا به توان متخصصان داخلی صورت گرفت

بازسازی کندانسور سوم واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه خانگیران سرخس

خبرگزاری فارس: رئیس تعمیرات مکانیک شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از بازسازی کندانسور سوم واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه خانگیران سرخس خبر داد.

بازسازی کندانسور سوم واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه خانگیران سرخس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، سید رضا سیدان اظهار کرد: این کندانسور یک مبدل حرارتی است که وظیفه آن تبدیل بخارات گوگرد به گوگرد مذاب است.

وی در تشریح فعالیت کندانسور سوم واحد بازیافت گوگرد ادامه داد: کندانسور فوق به سبب نشتی زیاد از محل تیوب به توب شیت و عدم کارایی مناسب، طبق دستور‌العمل بازرسی از سرویس خارج و برای بازسازی در اختیار واحد تعمیرات قرار گرفت.

سیدان تصریح کرد: برای اجرای عملیات تعویض تیوب‌ها، برنامه‌ریزی مناسب در چند فاز، فرآیندهای اجرایی پروژه کلید خورد.

این مقام مسئول در ادامه به اجرای بخشی از اقدامات اشاره و بیان داشت: ایزوله کردن دستگاه، جداسازی ادوات مربوطه، تمیزکاری و بیرون کشیدن تیوب‌ها از پوسته، نوسازی و مونتاژ و نصب تیوب‌های جدید در داخل پوسته، عملیات جوشکاری تیوب‌ها به تیول شیت به‌میزان 5هزار قطر اینچ جوشکاری، از اقدامات اولیه برای بازسازی کندانسور سوم واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه بود.

وی تاکید کرد: بعد از انجام تست‌های PT و هیدرواستاتیک با فشار 225 PSI عملیات بازسازی بدون هیچ عیبی مورد تائید بازرسی فنی قرار گرفت.

سیدان مدت زمان برنامه‌ریزی برای انجام این عملیات را 70 روز عنوان کرد و افزود: این عملیات با اتکا به توان متخصان داخلی و کمتر از موعد برنامه‌ریزی شده و در طی 64 روز به ثمر نشست.

رئیس تعمیرات مکانیک پالایشگاه خانگیران همچنین به مزایای این طرح اشاره و اضافه کرد: بالارفتن توانایی برنامه‌ریزی، انجام 6 هزار نفر ساعت کار بدون حادثه با رعایت کامل موارد ایمنی، جلوگیری از آلودگی‌های ناشی از عدم کارایی کامل واحد با توجه به پیش‌بینی‌های لازم و بهبود قابل توجه ملاحضات زیست محیطی از مزایای اجرای این پروژه است.

سیدان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» تاکید کرد: بازسازی این پروژه آن هم در سال «تولید ملی»نمونه‌ای از کار جهاد‌گونه و اتکا به توان متخصصان داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام ، ظرفیت افزایش تولید گوگرد از 50 به 100 درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول یادآور شد: صرفه‌جویی در هزینه تمام شده تعمیرات نسبت به حالت تعویض تجهیز به میزان چهار میلیارد ریال است.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول