اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

ایجاد بورس حبوبات در آذرشهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آذرشهر قطب تجارت و فرآوری حبوبات کشور است گفت: بورس حبوبات به لحاظ ویژگی‌های منحصر به فرد آذرشهر باید در این شهر ایجاد شود.

ایجاد بورس حبوبات در آذرشهر

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز مسعود محمدیان صبح امروز در نشست مشترک با محمدحسین منافی رئیس شورای اسلامی استان و اعضای شورای اسلامی شهرستان آذرشهر با بیان اینکه شوراها می‌توانند با مشارکت دادن مردم به بخش کشاورزی کمک موثری کنند، اظهار کرد: اعضای شوراها با برخورداری از پشتوانه مردمی با حضور در کارگروه توسعه کشاورزی در استان و شهرستان‌ها که امسال در راستای تحقق شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تشکیل شده می‌توانند با پیگیری مسائل سرعت اجرای برنامه‌های این بخش را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی به خصوص آبیاری تحت فشار از توان شوراهای اسلامی استفاده می‌شود، افزود: تحقق این هدف مستلزم بهره‌گیری از توان شوراها برای جذب مشارکت مردمی است.

محمدیان با اشاره به تنوع و گسترده بودن فعالیت‌های جهادکشاورزی گفت: شوراها نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌های جهاد در زمینه‌های حفظ اراضی زراعی و باغی، ترویج آبیاری قطره‌ای و اصلاح الگوی کشت می‌توانند ایفا کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بر همکاری تنگاتنگ شوراها در خصوص توسعه بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: در برنامه پنجم توسعه 100 درصد محصولات کشاورزی استان باید زیرپوشش بیمه قرار گیرند؛ از این رو برای اجرای طرح‌های پیشگیری از حوادث غیرمترقبه به همکاری شوراها نیاز داریم.

وی با بیان اینکه شهرستان آذرشهر قطب تجارت و فرآوری حبوبات کشور است، افزود: بورس حبوبات به لحاظ ویژگی‌های منحصر به فرد شهرستان آذرشهر باید در این شهر ایجاد شود تا شاهد برند لپه و نخود آذرشهر و ممقان در کشور و دنیا باشیم.

محمدیان با بیان اینکه از نظر کارشناسان این سازمان، احداث کانال بر لایروبی انهار ارجحیت دارد، ادامه داد: در جلسه اخیر شورای برنامه‌ریزی آذرشهر نیز حقابه این شهرستان از پایاب سد قلعه‌چای عجب‌شیر به تصویب رسیده و به زودی عملیاتی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه برای پوشش انهار و قنوات گواهیر، قرمزگل، داشکسن، شیرامین و بقیه انهار شهرستان آذرشهر و سایر نقاط در استان مشکلی از بابت اعتبارات ملی و استانی وجود ندارد، افزود: البته تحقق این مطلب در صورت مشارکت 50 به 50 بهره‌برداران زودتر قابل تصور است.

انتهای پیام/6002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول