اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

خرید توافقی 4 هزار تن وش پنبه از پنبه‌کاران شهرستان خداآفرین

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از خرید توافقی بیش از 4 هزار تن وش پنبه توسط کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی، از پنبه‌کاران شهرستان خداآفرین خبر داد.

خرید توافقی 4 هزار تن وش پنبه از پنبه‌کاران شهرستان خداآفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از خداآفرین، مسعود محمدیان صبح امروز در حاشیه کارگروه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان خداآفرین، با اشاره به اینکه پنبه تولیدی این شهرستان، جزو پاک‌ترین و سالم‌ترین محصولات تولید شده پنبه در کشور است، اظهار کرد: با توجه به کیفیت و مرغوبیت پنبه تولیدی این شهرستان، وش پنبه توسط دو کارخانه خصوصی پنبه پاک‌کنی در منطقه، بیش از خرید تضمینی و به صورت توافقی از پنبه‌کاران خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی وش پنبه توسط هیئت دولت 10 هزار و 500 ریال اعلام شده بود، افزود: محصول تولیدی شهرستان خداآفرین به صورت توافقی از پنبه‌کاران این منطقه بین 15 هزار و 500 تا 17 هزار و 500 ریال خریداری می‌شود که تاکنون 3 هزار و 700 تن وش پنبه توسط کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی خریداری و مبلغ آن نیز به صورت چک 15 روزه پرداخت می‌شود.

محمدیان با اشاره به اینکه یک‌هزار و 300 هکتار از اراضی زراعی شهرستان خداآفرین در سال‌جاری زیر کشت پنبه رفته بود، گفت: از اوایل مهرماه برداشت پنبه در این شهرستان آغاز و از هر هکتار به طور متوسط 3 هزار و 200 تن وش پنبه استحصال و به کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی تحویل شده است و پیش‌بینی می‌شود حدود پنج درصد محصول باقی مانده نیز ظرف مدت هفته جاری برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه با مبارزه بیولوژیک با آفت کرم غوزه پنبه در منطقه خداآفرین اظهار کرد: این عملیات در مرحله داشت موجب شده، وش پنبه پاک و سالم از مزارع این شهرستان استحصال و به کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی استان ارسال شود.

وی با بیان اینکه وش پنبه در مراکز خرید به صورت توافقی با توجه به ارقام این محصول از پنبه‌کاران خریداری می‌شود، افزود: ارقام مختلف وش پنبه به ترتیب درجه یک سفید به قیمت 17 هزار و 500 ریال، درجه یک پست سفید به قیمت 16 هزار و 500 ریال و درجه دو سفید به قیمت 15 هزار و 500 ریال از کشاورزان پنبه‌کار این شهرستان خریداری می‌شود.

محمدیان در ادامه با اشاره به وضعیت مطلوب بازار خرید پنبه در این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال آتی، سطح زیر کشت پنبه در منطقه خداآفرین نسبت به سال‌جاری افزایش یابد.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول