اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد

پیشرفت 85 درصدی موزه بزرگ احمد نی‌ریزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از پیشرفت 85 درصدی پروژه ساخت موزه سنگ و خوشنویسی احمد نی ریزی خبر داد.

پیشرفت 85 درصدی موزه بزرگ احمد نی‌ریزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، فریدون فعالی اظهار داشت: ساخت ساختمان و تأسیسات موزه احمد نی ریزی به اتمام رسیده و هم‌اکنون ساختمان در مرحله نازک‌کاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین به محوطه‌سازی پیرامون این موزه اشاره کرد و گفت: بخشی از عملیات محوطه‌سازی به اتمام رسیده و تکمیل بخش دیگر محوطه‌سازی موزه به‌زودی آغاز می‌شود.

فعالی از بهره‌برداری کامل ساختمان موزه در آینده نزدیک خبر داد و با اشاره به هزینه‌کرد 10 میلیارد ریالی برای ساخت این موزه از ابتدای کار تاکنون گفت: در صورت تأمین اعتبار لازم پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از بزرگ‌ترین موزه سنگ و خوشنویسی در فارس باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه ساخت موزه بزرگ نی‌ریز از سال 1384 آغاز شده است، تصریح کرد: این پروژه در زمینی به وسعت 5 هزار مترمربع و زیربنای حدود یک‌هزار مترمربع به عنوان موزه سنگ و خوشنویسی در کنار یادمان کاتب مشهور قرآن کریم استاد میرزا احمد نی ریزی درحال احداث است.

فعالی در پایان افزود: این موزه شامل گالری اصلی، دو گالری فرعی، فضای اداری آزمایشگاه مرمت، گنجینه اشیای تاریخی، دو سالن کنفرانس و جلسات و فضای نمایشگاهی است.

انتهای پیام/ 2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول