اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیته راهبردی پزشک خانواده هرمزگان:

برای اجرای طرح پزشک خانواده هرمزگان 8 مشکل اساسی داریم

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عضو کمیته راهبردی پزشک خانواده در هرمزگان گفت: هشت مشکل اساسی در راه اجرای برنامه پزشک خانواده در این استان وجود دارد.

برای اجرای طرح پزشک خانواده هرمزگان 8 مشکل اساسی داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد راستی شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست کمیته راهبردی پزشک خانواده با بیان اینکه این طرح یکی از طرح‌های مهم دولت در توسعه حوزه سلامت و بهداشت است، در صورت اجرا می‌تواند روند مطلوبی را در ارائه خدمات سلامت به مردم بدهد.

وی با اشاره به کارهای صورت گرفته طی ماه‌های اخیر پیرامون برنامه پزشک خانواده در هرمزگان ادامه داد: خوشبختانه روند خوبی در قدم نخست آغاز شده است و این نشان از عزم جدی مسئولان مربوطه دارد.

راستی اضافه کرد: اما با نگاه حقیقی‌تر باید گفت که با بررسی‌های انجام شده در حال حاضر هشت مشکل اساسی در راه اجرای برنامه طرح پزشک خانواده در هرمزگان احصا شده است.

به گفته مدیر کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی هرمزگان عدم تجهیز مراکز خصوصی و مطب‌های خصوصی به امکانات مورد نیاز و نبود مطب‌های فاقد استاندارد در این حوزه از جمله مهم‌ترین این مشکلات است.

وی اضافه کرد: همچنین با بررسی‌های انجام شده اغلب مطب‌های پزشکان فاقد خطوط اینترنتی و بسترهای لازم برای ارتباط با سامانه‌های مورد نیاز هستند.

راستی با بیان اینکه عدم تجهیز مراکز موجود چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از جمله مشکلات پیش روی اجرای طرح است، افزود: همچنین کمبود فضای فیزیکی نیز از جمله مباحثی است که باید رفع آن مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول یادآور شد: عدم استقبال پزشکان و متخصصان شاغل در بخش خصوصی از این طرح و همچنین عدم استقبال داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌ها نیز از دیگر مشکلات موجود بر سر راه طرح مذکور در هرمزگان است.

به گفته وی همچنین کمبود پزشکان متخصص و فوق متخصص در مراکز دولتی و مراکز خصوصی استان نیز از دیگر مسائلی است که باید به رفع آن توجه شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: در حال حاضر طبق مطالعات صورت گرفته به 300 پزشک عمومی در روستاهای استان نیاز است که باید نسبت به حل این مشکل اقدام شود.

راستی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: همچنین در حال حاضر 608 هزار نفر توسط تامین اجتماعی و 280 هزار نفر نیز در استان زیر طرح پوشش بیمه‌های سلامت قرار دارند.

وی یادآور شد: این رقم منهای بیمه‌شدگان در بخش نیروهای نظامی استان است.

انتهای پیام/ل/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول