اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اعلام کرد

هزینه 20 میلیارد ریالی برای طرح پزشک خانواده در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از هزینه 20 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح پزشک خانواده در این استان خبر داد.

هزینه 20 میلیارد ریالی برای طرح پزشک خانواده در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ناصر خسروی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی پزشک خانواده این استان اظهار داشت: استان‌های چهارمحال وبختیاری، سیستان و بلوچستان و خوزستان از سال 89 به عنوان استان‌های پایلوت برای اجرای طرح پزشک خانواده انتخاب شدند و مقرر شده که این طرح با رفع مشکلات در تمامی شهر‌های کشور اجرا شده و مردم در نقاط مختلف از نتایج آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهداف طرح پزشک خانواده گفت: صیانت از سلامت خانواده، اجرای عدالت در سلامت و ارائه خدمات در قالب شیوه ارجاع و نهایتا اصلاح شیوه زندگی مردم از جمله مهم‌ترین اهداف این طرح است.

خسروی با بیان اینکه فاز اول سرشماری و ثبت الکترونیکی طرح پزشک خانواده از سال 88 شروع شده است، افزود: در سال 88 سرشماری این طرح در تمام شهرستان‌های استان به جز شهرکرد انجام شد و سرشماری این طرح در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز در سال 91 نیز عملیاتی شد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری هزینه سرشماری طرح پزشک خانواده در سطح این استان را 3 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 95 درصد جمعیت شهری، 45 درصد جمعیت روستایی ثبت اطلاعات شده و در مجموع 55 درصد اطلاعات تمام جمعیت استان وارد سامانه شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بالغ بر 15 میلیارد ریال اعتبار برای بستر سازی و اقدامات اجرای طرح پزشک خانواده هزینه شده خاطرنشان کرد: برای استقرار سامانه سلامت ایرانیان در مرکز شهری و روستایی 800 دستگاه رایانه و دیگر ملزومات خریداری شده است.

وی از هزینه 25 میلیون ریال اعتبار برای آموزش بهورزان در سطح این استان خبر داد و افزود: علاوه‌ بر این بلوک بندی و توقیف سمت‌ها برای تیم سلامت در مراکز مجری برنامه انجام شده و تا به امروز 600 نفر در کلیه مراکز شهری بیمه شده‌اند.

خسروی اذعان داشت: تا امروز تقریبا بیش از 20 میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری برای اجرای بهتر طرح پزشک خانواده هزینه شده است.

انتهای پیام/68006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول