اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل استاندارد استان سمنان:

گچ سمنان باید مطابق استانداردهای ملی تولید شود

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان گفت: گچ استان سمنان محصولی ملی بوده و از همین رو، باید مطابق استانداردهای ملی تولید و عرضه شود.

گچ سمنان باید مطابق استانداردهای ملی تولید شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پیش از ظهر امروز نشست استانداردسازی واحدهای گچ فاقد پروانه استاندارد با حضور معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان و جمعی از کارشناسان اداره کل، دبیر کمیته مصالح ساختمانی استانداری سمنان، نماینده اتاق تعاون استان سمنان و نمایندگانی از واحدهای فاقد پروانه کاربرد استاندارد برگزار شد.

هدف از برگزاری این جلسه، بررسی مشکلات و موانع واحدهای گچ فاقد پروانه استاندارد برای اخذ پروانه استاندارد در استان سمنان بود.

معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان در این نشست اظهار داشت: استان سمنان قطب گچ کشور محسوب شده  و نزدیک به 80 درصد گچ کشور و شش درصد گچ جهان در این استان استخراج و فرآوری می‏شود.

مجید حیدریان افزود: این امر باعث شده تا گچ به عنوان یک محصول استراتژیک در استان سمنان مطرح باشد.

وی با بیان اینکه این ذخایر در استان سمنان هم از لحاظ کیفی و درصد بالای خلوص سنگ گچ و هم از نظر کمی و ذخایر معدنی در استان مورد توجه است و باید در راستای ارتقای کیفیت فرآورده‏های گچ در استان سمنان به منظور رسیدن به مرحله صادرات و مصرف داخلی توسط تولیدکنندگان گام برداشت.

معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان اضافه کرد: با توجه به تولید عمده گچ کشور در این استان، محصول عرضه شده باید انتظارات مصرف کننده ملی و بین‏المللی را برآورده سازد.

حیدریان ادامه داد: باید سعی شود تا کیفیت این محصول در استان سمنان روز به روز افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: استانداردهای فرآورده گچ در سال 1388 تجدید نظر شده و پس از تصویب قانون ارتقای خودرو و سایر تولیدات صنعتی مشمول استاندارد اجباری شده و تولید کننده موظف به اخذ پروانه استاندارد برای تولید این محصول است.

معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان گفت: اداره کل استاندارد این استان نیز به جهت استانداردسازی محصول و دفاع از حقوق مصرف‏کننده در اجرایی شدن این مهم مجدانه گام برداشته و نسبت به بازرسی و نمونه‏برداری مستمر اقدام می‏کند.

کارشناس حقوقی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان نیز در این نشست در زمینه لزوم ثبت علامت تجاری محصول و بار قضایی و کیفری عدم استانداردسازی کالاهای مشمول استاندارد اجباری سخنانی بیان کرد و خواستار همکاری همه واحدهای حاضر در جلسه شد.

وی تأکید کرد: پس از پایان مهلت مقرر، با واحدهای متخلف برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

محمدرضا طیبان، مسئول کمیته مصالح ساختمانی اداره کل  استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان نیز سخنانی در رابطه با مراحل تکمیل پرونده و لزوم معرفی مدیر کنترل کیفی از طرف واحدهای فاقد پروانه بیان کرد.

انتهای پیام/2249/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول