اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل:

آموزش مهارتی برای شاطران ادامه دارد / تحقق 50 درصد برنامه‌های آموزشی

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا تمام شاطران و شاغلان در نانوایی در استان اردبیل از مهارت‌های علمی و نظری برخوردار شوند که در این باب اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

آموزش مهارتی برای شاطران ادامه دارد / تحقق 50 درصد برنامه‌های آموزشی

عباس کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از آغاز اجرای طرح مهارت‌آموزی شاطران و شاغلان در نانوایی‌ها سعی داشتیم در قالب دوره‌های مختلف آنها را با مهارت‌های نانوایی آشنا کنیم که در این زمینه گواهی مهارت شاطری نیز به برخی از افرادی که موفق به گذراندن دوره‌ها شده‌اند صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها با همکاری اداره کل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه بیش از 800 شاطر و شاغل نانوایی دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی را پشت سر گذاشتند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل یادآور شد: در همین زمینه در تمام شهرستان‌ها دوره‌های آموزشی در حال اجراست و در مرکز استان نیز توانسته‌ایم به 50 درصد اهداف و برنامه پیش‌بینی شده دست یابیم.

کریمی از حل برخی از مشکلات در این زمینه با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: ما در اکثر شهرستان‌ها از عملکرد مطلوبی برخوردار بودیم به طوری که کلاس‌ها از استقبال خوبی نیز برخوردار بوده است.

این مسئول تاکید کرد: نتایجی که از این آموزش‌ها گرفته‌ایم اینکه نانوایان با مهارت بیشتر به پخت نان اقدام می‌کنند و گله‌مندی‌های مردم نیز به حداقل رسیده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل ضرورت دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌ها را به ویژه در مناطق روستایی و گازدار یادآور شد و بیان داشت: در این زمینه به حدود 30 الی 40 درصد اهدافمان رسیده‌ایم و همچنان تلاش می‌کنیم تا برخی از هدف‌گذاری‌ها در این زمینه حاصل شود.

کریمی افزود:‌ بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به ویژه در حوزه گندم، آرد و نان و خرید و فروش و نگهداری گندم و آرد با توجه به خارج شدن از انحصار دولت شاهد فعالیت بخش خصوصی و صدور مجوز‌ها در این زمینه بودیم.

وی تصریح کرد: ما در تامین گندم مورد نیاز کارخانه‌های آرد که خود آنها بخش عظیمی از نیازشان را به همت بخش خصوصی تامین می‌کنند مشکلی نداریم و امیدواریم با یک روند مثبت نان مرغوب تحویل مردم شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به وضعیت مطلوب محیط‌‌های خبازی از لحاظ ساختمانی، دستگاه، ابزار و امکانات بهداشتی پیشرفته و بهره‌گیری از افزودنی‌های مجاز در بالا بردن کیفیت نان‌های تولیدی اشاره کرد و اذعان داشت: این کار با جدیت در تمام خبازی‌ها دنبال می‌شود.

انتهای پیام/62005/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول