اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس اعلام کرد

بالا بودن سود بانکی مشکل دیگر بخش تولید

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: بالا بودن سود بانکی و انباشت سرمایه در بانک‌ها مشکل دیگری برای بخش تولید است.

بالا بودن سود بانکی مشکل دیگر بخش تولید

مؤید حسینی‌صدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بالا بودن بهره بانکی یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی از سر ناچاری وام می‌گیرند، تصریح کرد: با توجه به اینکه افراد در شرایط بحرانی وام می‌گیرند باید شرایطی فراهم کرد تا این شرایط به آن‌ها فشار نیاورد و این فشارها عاملی برای کاهش میزان تولید نباشد.

وی با اشاره به بالا بودن باز پرداخت وام‌های بانکی به ویژه در بانک‌های خصوصی افزود: بانک‌های خصوصی با نرخ بالا به واحدهای تولیدی وام می‌دهند و این امر در طولانی مدت مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه بالا بودن بهره بانکی تأثیر مستقیم بر تولید دارد خاطر نشان کرد: بالا بودن این بهره‌ها سبب می‌شود تا تولید دچار مشکل شود.

صدر با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان مشکلات متعددی در این زمینه دارند، گفت: واحدهایی که اخیراً دچار مشکلات مالی شده‌اند با دریافت تسهیلات با نرخ‌های بالا امروز بدهی‌های قابل توجهی به بانک‌ها دارند.

وی با اشاره به عوامل مؤثر در این زمینه اظهار داشت: بهره بانکی بالا به دو دلیل به تولید آسیب می‌زند که مهم‌ترین این آسیب‌ها زمانی است که بهره تسهیلات بالا باشد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بالا بودن سودهای بانکی نیز امروزه به مشکل دیگری تبدیل شده است که همچنان به اقتصاد و بخش تولید آسیب وارد می‌کند.

صدر اعلام کرد: بالا بودن بودن سود بانکی سبب شده تا افراد سرمایه‌دار پول‌های خود را در بانک‌ها انباشته و سود آن را دریافت کنند در نتیجه به جای ورود پول به بخش تولید و گردش تجاری، پول در بانک‌ها بیشتر می‌شود.

وی با ابراز تأسف از چنین وضعیتی افزود: این امر سبب می‌شود تا سرمایه‌دار‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید رغبت کمتری داشته باشند.

انتهای پیام/61001/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول