اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حضور 50 هزار دانش‌آموز مازندرانی در سوگ عزای حسینی

خبرگزاری فارس: دانش‌آموزان پسر مازندرانی در شور و عزای حسینی با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری شرکت کردند.

حضور 50 هزار دانش‌آموز مازندرانی در سوگ عزای حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صبح امروز دانش‌آموزان همنوا با هم یا حسین‌گویان مسیر خیابان‌های شهر ساری را به مقصد امام‌زاده یحیی طی کرده و با تجمع در این بقاع متبرکه از ابوالفضل العباس مدد خواستند.

نوحه‌خوانی و سینه‌زنی نسل جوان و پویای جامعه فضای امام‌زاده یحیی ساری را مملو از حزن و اندوه کرد، نوای غریبی زینب کبری(ع) و روضه علی‌اکبر شهید اشک را از دیدگان این نوجوانان جاری می‌کرد.

نوای طبل و سنج دانش‌آموزان مارش عزا را در بین سینه زنان طنین‌انداز می‌کرد، هر کجا چشم می‌گشت بیرق و پرچم یا حسین نشان از آزادی‌خواهی جوانان دانش‌آموز و  ولایتمدار ساروی بود که از کوچکی میراث‌دار پیشینیان خود شدند.

حضور 5 هزار دانش‌آموز ساروی در صحن امام‌زاده یحیی ساری نگاه هر بیننده‌ای را به حیرت وا داشت، آنگاه که در کنار مقبره شهدای گمنام، نوای شهید کربلا حسین مظلوم سر می‌دادند و خود را تسلیم عدالت علوی می‌کردند.

دانش‌آموز کلاس ششم ابتدایی از مدرسه شهید قائمی که یکی از سینه زنان این مراسم بود می‌گفت؛ آمدیم عشقمان را به امام حسین (ع) و خاندان مطهرش ابراز کنیم.

یکی دیگر از دانش‌آموزان هنگامی که حضور رسانه‌ها را در این مراسم احساس کرد، پیش آمد و گفت: دفاع از ارزش‌های دین بر همه واجب است، وقتی امام حسین (ع) از تمام زندگی خود گذشت ما فقط با گوش دادن به سفارش‌های این حضرت می‌توانیم بخشی از دین خود را ادا کنیم.

دانش‌آموزان دبیرستانی هم که از بزرگان این هیئت‌های عزادار بودند اذعان داشتند،:حضور یکپارچه دانش‌آموزان در مراسم عزای سرور و سالار شهدا، تبیین ارزش‌های اسلامی است.

ابوالفضل ملکی هم که از دانش‌آموزان سینه‌زن این میدان عزاداری بود، حفظ عفت، نوامیس، استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی را از اهداف امام حسین عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و این ایثارگری‌ها را در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

دانش‌آموزان ساروی معتقد بودند شناخت امام حسین (ع) کار سختی نیست اگر کمی مطالعه داشته باشیم پی به اهداف و برنامه‌ریزی‌هایی که این امام شهید با به شهادت رسیدن خاندانش داشت متوجه می‌شویم.

حضور هزاران نفره دانش‌آموزان پسر نواحی شهرستان ساری در مراسم شهادت سالار شهیدان نشان از ادامه دادن راه شهدای اسلام بود که در این تجمع برخی از نوجوانان می‌گفتند ما هم دلمان می‌خواهد شهید شویم و اگر از یاران دوره امام حسین(ع) بودیم به طور قطع به او پشت نمی‌کردیم.

دانش‌آموزی از مدرسه قرآنی شهرستان ساری عنوان می‌کرد همچنان که جوانان ما در دوران مقاومت با دشمنان انقلاب اسلامی برای حفظ کشور ایستادگی کردند ما هم آمادگی داریم تا ادامه دهنده راه آنان باشیم.

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران نیز با اعلام اینکه 50 هزار دانش‌آموز از کل استان مازندران در سوگ و عزای امام حسین (ع) مراسم دسته‌جات عزاداری را در شهرهای استان به راه انداختند گفت: با هماهنگی هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی مازندران این مراسم اجرا شد.

سقایی افزود: دسته‌روی دانش‌آموزی به مناسبت ماه محرم مختص پایه‌های پنجم، ششم ابتدایی، مقطع راهنمایی و متوسطه پسران بود و به موازات آن دیگر دانش‌آموزان در مدارس خود مراسم عزای امام حسین(ع) را برگزار کردند.

به گزارش فارس، مراسم عزاداری ماه محرم از سوی برخی از دانش‌آموزان مدارس و مهد کودک گلسار در امام‌زاده عباس ساری نیز برگزار شد.

انتهای پیام/86006/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول