اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن منهای 60 کیلوگرم

مهدی‌زاده قهرمان جام جهانی کاراته شد

خبرگزاری فارس: ستاره کاراته استان قم در تلاش برای ثبت نخستین نشان طلای جهان در کارنامه افتخارات خود برابر رقیب مطرح برزیلی به برتری رسید و قهرمان جام جهانی کاراته شد.

مهدی‌زاده قهرمان جام جهانی کاراته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مسابقات بخش کومیته پیکارهای جام جهانی کاراته با حضور بیش از هزار و 300 کاراته‌کا از کشورهای مختلف جهان در شهر پاریس فرانسه، با جدال فینالیست‌های اوزان مختلف پیگیری شد و طی آن نخستین نشان طلای تیم اعزامی کشورمان به نام کاراته‌کای شایسته قمی به ثبت رسید.

کاراته‌کای قمی در فینال وزن 60 کیلوگرم این رقابت‌ها با عبور از سد رقیب سرسخت برزیلی خود توانست تنها نشان طلای تیم اعزامی کشورمان را به ارمغان بیاورد.

امیر مهدی‌زاده که دارنده مدال برنز رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در سال 2011 بوده و عنوان ستاره پیکارهای بین‌المللی ترکیه در سال 2010 را دارد، در نخستین تجربه حضور در مسابقات جام جهانی کاراته با پیروزی در شش مسابقه حساس موفق به شکست حریفان خود و کسب طلای جهان شد.

کاراته‌کای شایسته قمی پس از پیروزی بر مخسیوف ازبکستانی با نتیجه سه بر یک، در گام دوم نماینده مالزی را سه بر صفر برد و در دور دوم برابر رندون قهرمان پان امریکن از کشور کلمبیا به برتری دست یافت.

وی در مبارزه چهارم مقابل کایا از ترکیه قرار گرفت و هفت بر سه پیروز شد در حالی که کایا پیش از مبارزه با مهدی‌زاده، میشل جولیانی ایتالیایی نایب قهرمان جهان و دارنده طلای اروپا را شکست داده بود.

این کاراته‌کای 23 ساله قمی در آخرین مبارزه برای رسیدن به فینال موفق شد آنتیک از صربستان را شکست دهد و راهی پیکار نهایی وزن منهای 60 کیلو‌گرم مسابقات جهانی شود.

امیر مهدی‌زاده در شرایطی در آخرین مبارزه خود در وزن منهای 60 کیلوگرم مقابل داگلاس سانتوس از کشور برزیل قرار گرفت که در پرونده حریف صاحب نام وی نشان طلای مسابقات 2010 و مدال برنز سال 2008 جهان به چشم می‌خورد اما مهدی‌زاده در وقت‌های اضافی از سد حریف خود عبور کرد.

در این دیدار مهدی‌زاده تا ثانیه‌های پایانی چند امتیاز از حریف خود عقب بود اما هرگز از جبران نتیجه عقب مانده ناامید نشد و با تلاش فراوان توانست کار برای تعیین قهرمان این وزن را به وقت اضافی کشانده و به این ترتیب شانس خود را برای کسب نخستین طلای جهان بیازماید.

در وقت اضافی مهدی‌زاده توانست حریف را سه بر دو شکست داده و به این ترتیب تنها مدال طلای تیم اعزامی کاراته کشورمان را در مسابقات کاراته قهرمانی جهان به دست آورده و بر سکوی نخست جهان قرار بگیرد.

انتهای پیام/78002/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول