اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در فینال منهای 60 کیلوگرم صورت می‌گیرد

جدال مهدی‌زاده با سانتوس برزیلی برای نشان طلای کاراته جهان

خبرگزاری فارس: ستاره کاراته قم امروز در تلاش برای ثبت مقام قهرمانی و نخستین نشان طلای جهانی در کارنامه افتخارات خود برابر رقیب مطرح برزیلی به میدان می‌رود.

جدال مهدی‌زاده با سانتوس برزیلی برای نشان طلای کاراته جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مسابقات بخش کومیته پیکارهای جام جهانی کاراته که با حضور بیش از یک‌هزار و 300 کاراته‌کا از کشورهای مختلف جهان در شهر پاریس فرانسه در حال برگزاری است، امروز با جدال فینالیست‌های اوزان مختلف پیگیری می‌شود.

امروز 10 کاراته‌کا در اوزان منهای 60، 67، 75، 84 و به اضافه 84 کیلوگرم مسابقات جام جهانی کاراته در پاریس فرانسه دیدار فینال این اوزان را برگزار می‌کنند تا چهره کاراته‌کاهای موفق در تصاحب نشان طلای این جام مشخص شود.

در این بین یکی از فینالیست‌های روز چهارم مسابقات کاراته قهرمانی جهان امیر مهدی‌زاده نماینده اعزامی کاراته قم است که طی آن چهره شاخص سال‌های اخیر کاراته قم و کشورمان قصد دارد با کسب برتری مقابل رقیب برزیلی خود به نخستین مدال جهانی دست یابد.

مهدی‌زاده که دارنده مدال برنز رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در سال 2011 و عنوان ستاره پیکارهای بین‌المللی ترکیه در سال 2010 است در نخستین تجربه حضور در مسابقات جام جهانی کاراته با پیروزی در پنج مسابقه حساس موفق به شکست حریفان خود و کسب جواز حضور در مسابقه فینال شده است.

کاراته‌کای شایسته قمی پس از پیروزی بر مخسیوف ازبکستانی با نتیجه سه بر یک، در گام دوم نماینده مالزی را سه بر صفر برد،‌ در دور دوم برابر رندون قهرمان پان امریکن از کشور کلمبیا به برتری دست یافت و در مبارزه چهارم مقابل کایا از ترکیه قرار گرفت و هفت بر سه پیروز شد.

این کاراته‌کای 23 ساله قمی در آخرین مبارزه برای رسیدن به فینال بیست و یکمین دوره رقابت‌های جهانی کاراته در کشور فرانسه، موفق شد آنتیک از صربستان را شکست دهد و راهی پیکار نهایی وزن منهای 60 کیلوگرم مسابقات جهانی شود.

امیر مهدی‌زاده در شرایطی در آخرین مبارزه خود در وزن منهای 60 کیلوگرم مقابل داگلاس سانتوس از کشور برزیل قرار می‌گیرد که در پرونده این حریف صاحب نام وی نشان طلای مسابقات 2010 و مدال برنز سال 2008 جهان به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/78002/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول