اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن منهای 60 کیلوگرم

مهدی‌زاده به یک قدمی نخستین مدال طلای جهانی کاراته رسید

خبرگزاری فارس: تنها کاراته‌کای قمی حاضر در مسابقات جام جهانی کاراته با کسب برتری مقابل حریفان خود به یک قدمی کسب نخستین مدال طلای خود در رقابت‌های جهانی رسید.

مهدی‌زاده به یک قدمی نخستین مدال طلای جهانی کاراته رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم دومین روز از پیکارهای کاراته قهرمانی جهان در کشور فرانسه و در حضور چهره‌های شاخص کاراته دنیا، با یکی از روزهای موفق کاراته کشورمان همراه بود و طی آن دو کاراته‌کای کشورمان راهی فینال رقابت‌ها شدند.

در این بین یکی از فینالیست‌های روز دوم مسابقات کاراته قهرمانی جهان امیر مهدی‌زاده نماینده اعزامی کاراته قم بود که طی آن چهره شاخص سال‌های اخیر کاراته قم و کشورمان توانست با کسب برتری مقابل رقبای خود راهی دیدار نهایی شود.

امیر مهدی‌زاده که دارنده مدال برنز رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در سال 2011 و عنوان ستاره پیکارهای بین‌المللی ترکیه در سال 2010 است در نخستین تجربه حضور در مسابقات جام جهانی کاراته موفق به شکست حریفان خود و کسب جواز حضور در مسابقه فینال شد.

در حالی که روز دوم پیکارهای جام جهانی کاراته یک روز پرشکوه برای کاراته کشور بود، امیر مهدی‌زاده با شکست تمام حریفان خود از کشورهایی نظیر ازبکستان، مالزی، کلمبیا و صربستان توانست به فینال مسابقات جهانی راه یابد.

پس از اینکه فدراسیون جهانی با حضور بانوان کاراته‌کای کشورمان با حفظ حجاب اسلامی در رقابت‌های جهانی موافقت کرد و سعید احمدی به فینال وزن منهای 67 کیلوگرم رقابت‌های جهانی راه یافت، نوبت به امیر مهدی‌زاده رسید تا موفقیت‌های کاراته ایران را تکمیل کند و با پیروزی مقابل حریفان خود به عنوان دومین فینالیست راهی مبارزه نهایی وزن منهای 60 کیلوگرم شود.

در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان که با حضور ورزشکاران 113 کشور در پاریس در حال برگزاری است، امیر مهدی‌زاده، کاراته‌کای شایسته کشورمان پس از پیروزی بر مخسیوف ازبکستانی با نتیجه سه بر یک در گام دوم نماینده مالزی را سه بر صفر برد تا مقابل رندون قهرمان پان امریکن از کلمبیا قرار بگیرد.

در این مبارزه مهدی‌زاده موفق شد با حساب سه بر صفر به برتری دست یابد و بدین ترتیب در مبارزه چهارم مقابل کایا از ترکیه قرار گرفت و هفت بر سه پیروز شد در حالی که کایا پیش از مبارزه با مهدی‌زاده، میشل جولیانی ایتالیایی نایب قهرمان جهان و دارنده طلای اروپا را شکست داده بود.

این کاراته‌کای 23 ساله در آخرین مبارزه برای رسیدن به فینال بیست و یکمین دوره رقابت‌های جهانی کاراته در کشور فرانسه، موفق شد آنتیک از صربستان را شکست دهد و راهی پیکار نهایی وزن منهای 60 کیلوگرم مسابقات جهانی شود.

نماینده کاراته استان قم اکنون یک قدم تا کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی رقابت‌های وزن منهای 60 کیلوگرم مسابقات جهانی کاراته فاصله دارد و تمام مسابقات رده‌بندی و فینال کاتا و کومیته انفرادی روز شنبه چهارم آذر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78002/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول