اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لنگرود:

الحاق رامسر و تنکابن به گیلان پیگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لنگرود گفت: الحاق رامسر و تنکابن به گیلان طبق خواسته مردم این دو شهر پیگیری می‌شود و حمایت لازم از طرف ما صورت می‌گیرد.

الحاق رامسر و تنکابن به گیلان پیگیری می‌شود

مهرداد لاهوتی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در لنگرود درباره انصراف نمایندگان از طرح سئوال از رئیس جمهور اظهار کرد: طبق قانون اساسی این حق نمایندگان است که اگر ضرورت داشته باشد از رئیس جمهور سئوال کنند و این به معنای این نیست که افرادی برایش مسایل حاشیه‌ای درست کنند.

وی با بیان اینکه قوه مقننه نمایندگان مردم هستند، افزود: آنهایی که در خانه ملت هستند به نیابت از مردم باید بتوانند از حقوق آنها دفاع کنند و رئیس جمهور نیز اعلام آمادگی کرده بودند که به تمام سئوالات پاسخ دهند و مقام معظم رهبری به مصلحت دانستند که در همین مقطع طرح سئوال متوقف شود و پس گرفتن تمام امضا‌ها نشانه ولایت‌پذیری مجلس‌نشینان است و مجلس ما یک مجلس قانون‌مند و آزاد بوده که در اطاعت از فرمان رهبری تعلل و تامل ندارند بلکه تبعیت خود را از این دستور نشان می‌دهد که نشانه همبستگی بین ملت و قوا است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس به معوقات چایکاران اشاره کرد و یادآور شد: بنده به اتفاق استاندار و نماینده مردم رودسر در جلسه‌ای مشترک با  معاون برنامه‌ریزی ریاست جمهوری به نتیجه رسیدیم که 8 میلیارد و 600 میلیون تومان از 30 میلیارد تومان تعهد دولت در هفته اخیر واریز شود و در صدد این هستیم  که بدهی مربوط به کارخانه‌داران نیز برطرف شود.

وی در باره مشکل واریز سرانه مدارس گفت: ما در شرایط تحریم اقتصادی هستیم و امروز جنگ اقتصادی بسیار سختی داریم که یک جنگ جدی است و اگر بتوانیم در کوتاه مدت از این مشکل گذر کنیم در طولانی مدت تمام اینها برای ما یک فرصت است.

لاهوتی ابراز کرد: مدیریت‌ها باید طبق شرایط جنگ اقتصادی حاکم انجام شود و امسال نیز باید با این شرایط  صرفه‌جویی کنند.

وی در باره وضعیت بندر چمخاله ابراز کرد: اعتبار اولیه بندر چمخاله 63 میلیارد تومان و با ظرفیت 3 میلیون تن است که سه دستگاه جرثقیل برای جابه‌جایی کالا خریداری شده است و مشکل حقوقی در مورد زمین به‌زودی برطرف می‌شود و امیدواریم که تا سال آینده حداقل یک میلیون تن آماده بهره‌برداری شود.

 نماینده مردم لنگرود در مجلس به موضوع افزوده شدن رودسر و املش به بخشی از مازندران بیان کرد: ما باید در صدد این باشیم که رامسر و تنکابن را به گیلان وصل کنیم و مردم آنها تمایل این کار را دارند.

وی نزدیک بودن فرهنگ دو شهرستان رامسر و تنکابن به گیلان را از دلایل پیگیری الحاق آنها عنوان کرد و یادآور شد: گیلان استان وسیعی نیست و امکان توسعه آن وجود دارد و خدمات‌دهی دو شهر رامسر و تنکابن به ویژه در بخش درمانی کاملا زیرپوشش گیلان هستند.

لاهوتی، مبادلات اقتصادی گیلان و دو شهر رامسر و تنکابن را از دلایل پیگیری الحاق ذکر کرد و افزود: مردم رامسر و تنکابن به شدت پیگیر مسئله الحاق هستند و ما نیز حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/2300/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول