اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی باشکوه انجام شد

برگزاری مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی در شبانکاره

خبرگزاری فارس: در آیینی با حضور جمع زیادی از مردم مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی در شبانکاره برگزار شد.

برگزاری مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی در شبانکاره

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شبانکاره شامگاه جمعه در آیین سنتی شیرخوارگان حسینی در شبانکاره اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی در سال جاری با برنامه‌ریزی و نظم بخشیدن به هیئات مذهبی، زمینه اجرای برنامه‌های باکیفیت و پرمحتوا را فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام حمزه نیک‌نژاد افزود: در تمام شهرها و روستاهای استان شاهد اجرای برنامه‌های عزاداری و مراسمات تعزیه و روضه‌خوانی هستیم که امیدوار هستیم رضایت خاطر مردم فراهم شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شبانکاره با اشاره به اهمیت مراسم شیرخوارگان حسینی خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی به منظور مظلومیت علی‌اصغر (ع) هر ساله با حضور مادران و شیرخوارگان در شهر شبانکاره برگزار شده و این استقبال نشان‌دهنده عشق و ارادت مردم به این طفل معصوم(ع) است.

نیک‌نژاد با اشاره به مظلومیت علی‌اصغر (ع)گفت: روز شیرخوارگان حسینی، روزی برای تمام تاریخ است، این کودک خردسال اباعبدالله (ع) کاری کرده که بعد از صد‌ها سال، هنوز قلب‌های شیعه داغ‌دار مظلومیتش است.

وی اضافه کرد: همایش شیرخوارگان حسینی در واقع آیینی به منظور بیعت با امامت و ولایت و همدردی با علی‌اصغر (ع) و تربیت عاشورایی در زندگی فرزندان این مرز و بوم است.

رئیس تبلیغات اسلامی شبانکاره یادآور شد: امروز در شرایطی که دشمنان برای زیر سئوال بردن معنویت و ارزش‌ها تلاش می‌کنند برگزاری چنین مراسماتی امری لازم و مهم است که امیدوار هستیم تداوم داشته باشد.

در این آیین معنوی که با قرائت زیارت عاشورا، نوحه‌خوانی و مداحی همراه بود، شرکت‌کنندگان به یاد مظلومیت کوچک‌ترین سرباز کربلا اشک ماتم ریختند.

حضور نوزادان و کودکان با پوشش‌های سبز و پیشانی‌بندهای یا حضرت علی‌اصغر (ع) زیبایی خاصی به این مراسم بخشیده بود.

انتهای پیام/2451/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول