اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی اختصاصی با برادر شهید میرمرتضوی:

شهید مرتضوی راه امام را سرلوحه زندگی خود قرار داد

خبرگزاری فارس: برادر شهید میرمرتضوی گفت: شهید مرتضوی راه امام را سرلوحه زندگی خود قرار داد.

شهید مرتضوی راه امام را سرلوحه زندگی خود قرار داد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد برادر شهید حسین میرمرتضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: شهید حسین میرمرتضوی از درجه‌داران نیروی هوایی در سال 56 در همدان بود که پس از پیوستن به انقلاب و پیروی از فرمایشات امام راحل با تعدادی از همکارانش از نیروی هوایی اخراج شدند و به مشهد آمدند و به پایگاه انقلابیون در مسجد کرامت مشهد پیوستند.

وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب پایگاه نیروی هوایی تهران برای ایشان دعوت‌نامه‌ای برای آغاز کار در آنجا فرستاده شد و ایشان دوباره در نیروی هوایی مشغول خدمت به انقلاب اسلامی شدند، تا زمانی که امام (ره) اعلام کردند هر کسی که توانایی دارد برای مبارزه با دشمن به جنگ برود که ایشان به فرمایشات امام لبیک گفتند و به جبهه اعزام شدند.

برادر شهید میرمرتضوی تاکید کرد: این شهید علاقه بسیاری به کارهای فرهنگی و اعتقادی داشت و از هر کاری در این راستا استفاده می‌کرد تا جوانان و نوجوانان را در این مسیر قرار دهند و مسائل و مشکلات جامعه را به آنان گوشزد کنند.

وی افزود: شهید میرمرتضوی علاقه زیادی به اهل بیت و معصومین داشتند و در مراسم‌های عزاداری پیش‌قدم بود احترام به بزرگتر و پیشکسوتان را وظیفه خود می‌دانست و از هر فرصتی در راه کمک کردن به مردم استفاده می‌کرد جوانان و شهدا در آن زمان به دنبال یک هدف و فکر مشترک بودند و به همین سبب در مسیری که قرار گرفته بودند موفق شدند.

برادر شهید میرمرتضوی افزود: متاسفانه مکان مناسبی برای آرامگاه شهدا تعیین نشده و همه شهدا در یک مکان نیستند و در چندین آرامگاه در مشهد متفرق شدند که این موضوع برای شهر مشهد خوب نیست، همچنین موزه دفاع مقدس در مشهد نیاز واقعی مردم است و مسئولان باید توجه بیشتری به این موضوع کنند و از فضاهای موجود در شهر برای شناساندن شهدا به مردم استفاده نمایند تا جوانان و نوجوانان بیشتر با زندگینامه و رشادت‌های شهدا آشنا شوند.

وی اظهار داشت: حجاب در مشهد وضعیت خوبی ندارد و باید طرح‌های قوی‌تری در مقابله با معضل بدحجابی در مشهد گذاشته شود و با عملیاتی کردن این طرح‌ها به این مشکل کاملا رسیدگی شود.

برادر شهید میرمرتضوی گفت: فتنه 88 تا روز عاشورا مشکل بود اما پس از آن اعلام جنگ برای مسلمین به شمار می‌آمد در روز عاشورا مشخص شد که دشمن برای مردم نقشه کشیده و می‌خواهد ایران را از پای در‌آورد که مردم با راهپیمایی‌ها و حمایت های خود از مقام معظم رهبری به این موضوع پشت کردند.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس آزمونی برای ایران بود که به جهانیان نشان دهد انقلاب اسلامی انقلابی پایدار و استوار است و همه مردم در نیل به این اهداف با هم متحد هستند.

انتهای پیام/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول