اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز جمعه ساری:

دشمنان خارجی به دنبال آزمایش شیعیان نباشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ساری درباره پیروزی مقاومت در غزه گفت: جای تأسف است که چرا دشمنان خارجی در پی آزمایش شیعیان هستند، سال‌ها پیش رهبری فرموده بودند که خانه اسرائیل سست‌تر از لانه عنکبوت است.

دشمنان خارجی به دنبال آزمایش شیعیان نباشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی امروز در خطبه نماز پرفیض جمعه که در هشتمین روز از ماه محرم برگزار شد با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) روشنگر دین اسلام بود، اظهار داشت: با قیام عاشورا هرگونه ابهام در فلسفه اسلام برطرف شد.

وی عاشورا را بعثت ثانی دانست و ادامه داد: اگر نهضت عاشورا محقق نمی‌شد، به طور یقین از اسلام و قرآن خبری نبود.

قاسمی با اشاره به اینکه عاشورا درس مقاومت را به همه آموخت، تصریح کرد: عاشورا می‌آموزد که یک لحظه بدون ولایت در خیمه نمانیم، و به عهدی که با ولی فقیه زمان بستیم وفادار باشیم.

وی ایجاد برنامه عزاداری متمرکز در مرکز مازندران را یک انقلاب فرهنگی از سوی شهرداری ساری عنوان کرد و گفت: روز تاسوعا اجتماع بزرگ عزاداری در امام‌زاده یحیی ساری برگزار می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه ساری به برپایی اقامه نماز ظهر عاشورا تاکید کرد و افزود: امام حسین برای نماز اول وقت، احیای امر به معروف و نهی از منکر و از بین بردن نفاق قیام کرد.

وی خاطر نشان کرد: نماز ظهر عاشورا در امام‌زاده یحیی ساری به امامت نماینده ولی فقیه در مازندران اقامه می‌شود.

قاسمی در سخنانش به اهمیت جایگاه بسیج و ترویج این فرهنگ در نظام اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: شاید حادثه‌ای به بزرگی بسیج در انقلاب ما به ثبت نرسیده باشد، ولی همین بسیج که ساختار آن از سوی  معمار کبیر انقلاب بود با درس‌آموزی از مکتب امام حسین دلیرمردانی را در هشت سال دفاع مقدس به اسلام معرفی کرد.

وی درباره پیروزی مقاومت در غزه گفت: جای تأسف است که چرا دشمنان خارجی در پی آزمایش شیعیان هستند، سال‌ها پیش رهبری فرموده بودند که خانه اسرائیل سست‌تر از لانه عنکبوت است.

خطیب موقت نماز جمعه ساری با بیان اینکه حزب‌الله لبنان دشمنان را زمین‌گیر کردند، تصریح کرد: حزب‌الله لبنان در جنگ 22 روزه مشت محکمی بر دهان اربابان استعماری آمریکا، فرانسه و انگلیس زدند ولی آنان درس نگرفتند.

وی ادامه داد: حزب‌الله لبنان درس استقلال‌طلبی را از بسیجیان ما آموختند و در جنگ 11 روزه برای دشمنانشان شرط گذاشتند.

قاسمی بیان داشت: انقلاب اسلامی در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه نقش‌آفرینی داشت و به برکت حرکت بسیجی به پیروزی رسید.

وی در پایان سخنانش اذعان داشت: سردمدارانی که در کاخ‌های شیشه‌ای قرار گرفتند، بدانند اگر ایران اسلامی به خطر بیفتد، کینه و نفرت مسلمانان به راحتی خاموش نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در نماز جمعه ساری مراسم روضه‌خوانی و مداحی عزای امام حسین برگزار شد.

انتهای پیام/86006/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول