اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آسوشیتدپرس:

بهره‌برداری عملیاتی از موشک‌های پاتریوت در مرز ترکیه هفته‌ها طول می‌کشد

خبرگزاری فارس: یک خبرگزاری آمریکایی با اشاره به درخواست ترکیه از ناتو برای استقرار موشک های پاتریوت علیه سوریه، نوشته است که حتی در صورت تائید ناتو، بهره برداری عملیاتی از این موشک ها هفته ها طول می کشد.

بهره‌برداری عملیاتی از موشک‌های پاتریوت در مرز ترکیه هفته‌ها طول می‌کشد

به گزارش فارس، درحالیکه «آندرس فوگ راسموسن» دبیرکل ناتو از درخواست ترکیه برای به کارگیری موشک های «پاتریوت» در مرز خود با سوریه خبر داده است، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت که حتی اگر ناتو به سرعت این درخواست آنکارا را تائید کند، دستیابی به تائید پارلمان، انتخاب مکان های قرار گیری سکوهای پرتاب این دفاع هوایی و انتقال این موشک ها به مرز احتمالا هفته ها طول خواهد کشید.

بر اساس این خبر، کشورهای آلمان، هلند و آمریکا موشک های پیشرفته مدل « PAC-3» را در اختیار دارند و ترکیه می خواهد از آنها برای رهگیری موشک های بالستیک استفاده کند اما اگر قرار باشد این موشک ها از طریق دو کشور اروپایی آلمان و هلند تامین شود،‌ پارلمان این کشورها احتمالا باید ابتدا در این باره رای گیری کنند.

راسموسن اعلام کرده است که بررسی درخواست ترکیه برای استقرار این موشک ها در مرز خود با سوریه را بدون تاخیر عملی خواهد کرد و این در حالیست که قرار است یک تیم ناتو هفته آینده عازم ترکیه شود تا به بررسی مکان استقرار این موشک ها بپردازد.

مقامات آگاه در این باره اعلام کرده اند که احتمالا موشک های پاتریوت از طریق دریا به ترکیه فرستاده خواهند شد.

آسوشیتدپرس نوشته است که برای نصب این سیستم های موشکی و تزار کردن رادارهای آنها و مرتبط کردنشان با شبکه دفاع هوایی ترکیه تا قبل از عملیاتی شدن کامل این موشک ها، زمان بیشتری مورد نیاز است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول