اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

15 فیلم از ایران در جشنواره عدم خشونت اربیل حضور دارند

خبرگزاری فارس: سومین دوره جشنواره فیلم «عدم خشونت» با حضور پررنگ فیلم‌های کوتاه و مستند کارگردانان ایرانی در اربیل کردستان عراق برگزار می‌شود.

15 فیلم از ایران در جشنواره عدم خشونت اربیل حضور دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در سومین دوره جشنواره فیلم «عدم خشونت» 46 فیلم از جمله 4 فیلم سینمایی و 42 فیلم‌ کوتاه در قالب‌های داستانی و مستند در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی، در روزهای پنجم تا هشتم آذرماه جاری در سالن سینما هنر شهر اربیل کردستان عراق نمایش داده می‌شود.

به گزارش فارس، در این جشنواره 15 فیلم‌ کوتاه داستانی و مستند از کارگردانان ایرانی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی این جشنواره به روی پرده می‌روند.

این گزارش حاکی‌است، «سفر سرد» به کارگردانی جلال نصیری‌هانیس از سنندج، «از باد بپرسید» به کارگردانی بتین قبادی از سنندج، «پانسمان» به کارگردانی امید عبداللهی از تهران، «کوچه‌ای پشت خانه ما» به کارگردانی شیلان سعدی از مهاباد، «صبحانه» به کارگردانی مریم دوستی از تهران، «ناگهان زینت...» به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد از تهران، «دیگر هیچ» به کارگردانی فرشته توکلی از تهران، «تکثیر» به کارگردانی مهسا دهکردی از تهران، «و دیگر هیچ...» به کارگردانی رقیه توکلی از تهران، «با من برقص» به کارگردانی مریم پیربند از تهران و «بعد از کلاس» به کارگردانی فرشته پارنینان از تهران از جمله فیلم‌های کوتاه از کارگردانان ایرانی هستند که در بخش رقابتی این جشنواره به نمایش درمی‌آیند.

بر اساس این گزارش، فیلم‌های «انار میوه بهشت» به کارگردانی تیمور قادری از کامیاران، «دو خانه در یک باغ» به کارگردانی ناجیه سلیمی از بوکان، «نیم ساعت بعدتر» به کارگردانی محمدرضا لطفی از تهران و «صدای مرد» به کارگردانی هیوا صوفیه از سنندج در بخش غیررقابتی سومین جشنواره عدم خشونت اربیل نمایش داده خواهند شد.

به گزارش فارس، جشنواره «عدم خشونت» به فیلم‌هایی می‌پردازد که موضوع آنها در مورد مسائل مربوط به زنان و همچنین مشکلاتی است که با آنها درگیر هستند.

مسئولان سومین دوره این جشنواره به بهترین مستند، بهترین فیلم کوتاه، بهترین موسیقی، بهترین تدوین، بهترین تصویربرداری، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر زن مرد و بهترین فیلم از نگاه هیئت داوران، جوایزی اهدا می‎کنند.

شایان ذکر است، سال گذشته، امید راست‌بین کارگردان کردستانی با فیلم کوتاه «دیسکانکت» در دومین دوره جشنواره فیلم «عدم خشونت» اربیل شرکت کرد و توانست جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از آن خود کند.

انتهای پیام/79001/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول