اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی استاندار مرکزی:

آیین بزرگداشت استاد واشقانی‌فراهانی در اراک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی استاندار مرکزی از برگزاری آیین بزرگداشت استاد خوشنویسی فتحعلی واشقانی‌فراهانی در آینده‌ای نزدیک در اراک خبر داد.

آیین بزرگداشت استاد واشقانی‌فراهانی در اراک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالقاسم نصراللهی در نشست اعضای ستاد برگزاری آیین بزرگداشت و یادبود مرحوم  فتحعلی واشقانی‌فراهانی  استاد خوشنویس ایران اظهار داشت: این مراسم به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند ارزشمند و معرفی آثار وی به علاقمندان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های مهم نظام تجلیل از مفاخر و چهره‌های ماندگار به جامعه و نسل جوان است که در این راستا هر ساله مراسمی به همین منظور در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی ادامه داد: استان مرکزی سرزمین فرهیختگان و بزرگانی چون امام خمینی(ره) قائم مقام، امیرکبیر، پرفسور حسابی، واشقانی‌فراهانی و شخصیت‌های علمی و هنری و سیاسی و فرهنگی است که همواره موجب افتخار این دیار شدند.

نصراللهی بزرگداشت و معرفی مفاخر و شخصیت‌های بزرگ و اثرگذار را موجب حفظ و تقویت هویت ایرانی و اسلامی برشمرد وگفت: معرفی مفاخر و شخصیت‌های بزرگ نقش بسیار مؤثری در تقویت همبستگی ملی، اتحاد و انسجام اجتماعی دارد که باید مورد توجه برنامه‌ریزان امر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: آشنایی نسل جوان با مفاخر انگیزه‌های آنان برای رسیدن به قله‌های افتخار را بالا خواهد برد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی بر لزوم برگزاری هر چه باشکوه‌تر آیین بزرگداشت استاد فتحعلی واشقانی‌فراهانی تاکید کرد و گفت: به منظور برگزاری هر چه بهتر این مراسم باید کمیته‌های مربوطه تشکیل و برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کنند.

تشکیل سه کارگروه مراسم، جمع‌آوری آثار و هماهنگی از مصوبات این نشست بود.

واشقانی‌فراهانی استاد خوشنویسی ایران در سن 82 سالگی بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام/87001/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول