اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه:

اساس برپایی مجالس عزای امام حسین ترویج فرهنگ عاشوراست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه گفت: اساس برپایی مجالس عزای امام حسین (ع) ترویج فرهنگ عاشورا است.

اساس برپایی مجالس عزای امام حسین ترویج فرهنگ عاشوراست

حجت‌الاسلام محمدعلی فاطمیون امروز در‌ گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه اساس برپایی مجالس امام حسین (ع) را ترویج فرهنگ عاشورا دانست و اظهار کرد: هیئت مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) مروج فرهنگ عاشورایی هستند و پر واضح است که باید آمادگی معنوی را برای ورود به این مقوله داشته باشند.

وی گفت: ما در دورانی زندگی می‌کنیم که دشمنان اسلام و قرآن در فکر انهدام اعتقادات و باورهای حقیقی مسلمانان هستند و در این راستا برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار دارند.

فاطمیون تصریح کرد: در این برهه از زمان که دشمن با جنگ برم و هجمه فرهنگی اعتقادات، باورها و روح ایمان و خداباوری آحاد مردم و به‌ویژه جوانان را هدف قرار داده وظیفه همه ماست که به صورت عملی و غیر شعاری دست به دست هم دهیم و با این نیرنگ استکبار جهانی مقابله کنیم.

وی گفت: در روز تاسوعا هیئت مذهبی در میدان مسجد جامع تجمع خواهند کرد و به صورت یکپارچه به عزاداری می‌پردازند و در روز عاشورای حسینی با دو نوبته‌کردن هیئت در صبح و عصر عاشورا در سوگ ماتم می‌نشینیم و در شب شام غریبان همچون سال‌های گذشته در کنار مزار بی‌بی حسینه تجمع خواهیم کرد و خطبه‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) قرائت می‌شود.

فاطمیون درباره اقامه نماز ظهر عاشورا گفت : درروز عاشورا با نظر امام جمعه درچند نقطه از مسیر حرکت هیات با استفاده از ائمه جماعت نما ظهر عاشورا به صورت جماعت اقامه خواهد شد.

وی گفت : توحید و یگانگی در اسلام مدیون نهضت عاشورا است که امام حسین (ع) با قیام خویش دین را احیا کرد.

فاطمیون با تاکید براینکه درایام محرم نباید حادثه عظیم عاشورا تنها به مثابه یک شور تبلیغ شود ابراز کرد: باید فرهنگ اصیل عاشورا هم چون ولایت‌پذیری ، شجاعت و شعور حسینی دربین جوانان و نوجوانان اشاعه گردد.

انتهای پیام/70005/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول