اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

مواد اولیه برای پخت غذا در تکایا از مکان‌های مطمئن خریداری شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به تهیه و توزیع غذای نذری در ایام سوگواری گفت: مواد اولیه جهت تهیه غذا با رعایت مسائل بهداشتی باید از مکان‌های مورد اطمینان خریداری شود.

مواد اولیه برای پخت غذا در تکایا از مکان‌های مطمئن خریداری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نواب رازمند ظهر امروز طی نشستی خبری اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی، بهداشت لوازم و تجهیزات تهیه مواد خوراکی، فضای فیزیکی پخت غذا در تکایا و اماکن مذهبی برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها باید به طور خاص مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: غذاهای گرم و چرب باید در ظروف یک بار مصرف گیاهی سرو شود و نباید برای نذوراتی که به صورت گرم به مردم ارائه می‌شود از ظروف پلاستیکی استفاده کرد.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: راه رفتن بر روی سفره با جوراب یا پای برهنه یکی از راه‌های انتقال بیماری و عامل به مخاطره افتادن سلامت افراد کنار سفره است.

وی به هیئت‌های مذهبی توصیه کرد: برای حفظ سلامت، پخت غذا را در محیط سر بسته و به دور از ذرات معلق در هوا و حشرات و به ویژه مگس طبخ کنند، همچنین افراد بکار گرفته شده برای پخت غذا مقید به رعایت بهداشت فردی خویش باشند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به تهیه و توزیع غذای نذری در ایام سوگواری تاکید کرد: مواد اولیه برای پخت غذا با رعایت مقررات بهداشتی از مکان‌های مورد اطمینان خریداری شود.

رازمند خاطرنشان کرد: جمع‌آوری زباله‌ها در کیسه‌های مخصوص و نریختن آنها بر روی زمین نیز مهم است که انتظار می‌رود عزادارن امام حسین(ع) این موارد بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/88001/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول