اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دامپزشکی جنوب کرمان صورت گرفت

بازدید 2500 رأس دام و لاشه ذبح شده در عید قربان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: روز عید سعید قربان بیش از 2 هزار و 500 رأس دام و لاشه‌های ذبح شده در جنوب کرمان بازدید شد.

بازدید 2500 رأس دام و لاشه ذبح شده در عید قربان

ابراهیم توکلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به نظارت دامپزشکی در عید قربان اظهارداشت: در روز عید سعید قربان 75 کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی ضبط شد.

وی با بیان اینکه در بازدیدهای صورت گرفته یک‌هزار و 89 لاشه و یک‌هزار و 415 رأس دام زنده مورد بازدید قرار گرفت، کشتار دام در منازل را عامل انتشار ویروس بیماری‌های مشتر ک خواند و تصریح کرد: همکاری مردم با کارشناسان دامپزشکی نسبت به سال‌های قبل بهتر بوده است اما هنوز قابل قبول نیست.

توکلی با بیان اینکه در جنوب کرمان سه کشتارگاه وجود دارد، خاطرنشان کرد: به دلیل وجود دامداری‌های سنتی در منطقه ذبح دام در بیشتر مناطق نیز به روش سنتی و در منازل انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان بهداشتی و ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند، اذعان داشت: ذبح دام به روش سنتی و وجود دام‌های قاچاق در منطقه می‌تواند موجب گسترش شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک میان انسان و دام شود.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول