اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی در شهرستان صدوق

کلنگ احداث پایگاه امداد جاده‌ای 115 امام رضا (ع) به زمین خورد

خبرگزاری فارس: مراسم کلنگ زنی پایگاه امداد جاده‌ای 115 امام رضا (ع) رستاق با حضور جمعی از مسئولان استانی در شهرستان صدوق برگزار شد.

کلنگ احداث پایگاه امداد جاده‌ای 115 امام رضا (ع) به زمین خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رئیس مرکز اورژانس استان یزد در مراسم کلنگ‌زنی این پایگاه اظهار داشت: پایگاه امداد جاده‌ای 115 امام رضا (ع) رستاق واقع در ابتدای جاده شمسی با همت خیر سیدباقر رکن الدینی احداث می‌شود.

محمدحسن نجفی با اشاره به تجهیزات تخصصی و تجهیز این پایگاه به 14 دستگاه آمبولانس به همت خیر یزدی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت بالای ساکنان رستاق، امکان خدمات‌رسانی این پایگاه جاده‌ای به شهروندان رستاق و حومه نیز امکان‌پذیر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این مراسم از عملکرد و تلاش خوب اورژانس یزد به ویژه حضور اورژانس یزد کمتر از چهار دقیقه بر بالین مصدومان حادثه اخیر قطار زاهدان - تهران تقدیر کرد و بیان داشت: تعداد پایگاه‌های اورژانس یزد طی چند سال گذشته رشد خوبی داشته به گونه‌ای که کیفیت و کمیت اورژانس یزد در چند سال اخیر به بیش از دو برابر رسیده است.

سید جلیل میرمحمدی عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌های مستمر نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی و با توجه به دستور وزیر بهداشت بر تشکیل جلسه‌ای برای بررسی درخواست خیر رکن‌الدینی طی روزهای گذشته جلسه‌ای در این زمینه برگزار و مقرر شد در این منطقه پایگاه امداد جاده‌ای احداث شود.

وی ادامه داد: خیر رکن‌الدینی نیز متعهد شد 14 دستگاه مجهز با صلاحدید اورژانس یزد خریداری کرده و در کمترین زمان ممکن نسبت به آغاز به ساخت و ارائه خدمات‌رسانی به بیماران و اعزام آنها به مراکز درمانی تخصصی اقدام شود.

میرمحمدی یادآور شد: در برخی موارد در این زمینه درخواست‌هایی مبنی بر ایجاد کلینیک تخصصی و یا درمانگاه مطرح شده بود که با توجه به اینکه جمعیت منطقه شمسی کمتر از هزار نفر است و طبق نظام سطح‌بندی از سوی وزارت بهداشت امکان این مهم وجود ندارد، با این پیشنهاد مخالفت شد و مقرر شد فقط پایگاه اورژانس جاه‌ای در این مکان احداث شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی یزد طرح راه‌اندازی اورژانس 115 روستایی را به وزارت بهداشت پیشنهاد خواهد داد و در صورت موافقت، این مهم عملیاتی خواهد شد و در غیر این صورت، تنها پایگاه اورژانس جاده‌ای در این مکان احداث خواهد شد.

انتهای پیام/2464/ب 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول