اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان:

حضرت قاسم نوجوانی ولایت‌پذیر بود

خبرگزاری فارس: مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان گفت: حضرت قاسم (ع) نوجوانی ولایت‌پذیر و وابسته به امام زمان خود در صحرای کربلا بود.

حضرت قاسم نوجوانی ولایت‌پذیر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل جانعلی‌پور در جریان برگزاری همایش نوجوانان عاشورایی این شهر، اظهار کرد: حدود یک‌هزار نفر از اعضای هیئت دانش‌آموزی انصار‌المهدی (عج) پسرانه رشت به مناسبت شهادت حضرت قاسم (ع) در همایش مذکور حضور دارند.

وی با بیان اینکه حضرت قاسم (ع) نوجوان ولایت‌پذیر و وابسته به امام زمان خود در صحرای کربلا و دارای شخصیتی بزرگ بود، تصریح کرد: انتقال مفاهیم و ارزش‌های اسلامی به نسل جوان از مهم‌ترین اهداف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان اضافه با اشاره به اینکه تعدادی از مبلغان مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان قم روزانه در مدارس شهرستان رشت حضور پیدا می‌کنند و کار تبلیغی انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: خیمه معرفت هر هفته در مدارس با حضور مربیان برپا می‌شود و در هر شهر نشست‌هایی با حضور مربیان برگزار شده که در ایام محرم رنگ و بوی عاشورایی گرفته است.

کارشناس امور مذهبی نیز در مراسم مذکور با اشاره به اینکه حضور در اجتماع دسته‌های عزاداری مورد توجه مراجع است، اظهار کرد: بیان شعائر الهی که بهترین آن عزاداری امام حسین (ع) است از تقوای قلوب به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام امیر شعبانی‌پور، با بیان اینکه استفاده از هر زمان تا هنگامی است که قابلیت بهره‌مندی داشته باشد، گفت: زمانی دین و مذهب ما در اولویت برنامه‌های زندگی قرار می‌گیرد و به عنوان دغدغه مطرح می‌شود که استفاده آن را در زندگی خود ببینیم.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع دین در زندگی انسان، خاطرنشان کرد: ارزش دین ما به این است که در مسیر زندگی از آن استفاده کنیم.

شعبانی‌پور ادامه داد: علم‌آموزی در دینی که پیامبر آن رحمت‌العالمین است عبادت معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه در اذان جمله «حَی علی خَیرِالعَمَل» کلمه خِیر به معنای کار خوب و کلمه خَیر به معنای مقدمه خوبی‌ها و زیبایی‌‌ها است، تصریح کرد: تمام مسلمانان از هر قشری در هنگام نماز در برابر خداوند به سجده می‌افتند.

کارشناس امور مذهبی، بارزترین مقدمه خوبی‌ها که امام حسین (ع) محبت و راه او  شامل حال می‌شود، را شهامت در مقابل ظلم و کفرستیزی دانست و یادآور شد: جوان امروز با فرهنگ و فکر حضرت قاسم (ع) آشنا می‌شوند و به آینده امیدوارند.

وی حضور در صحنه و درس‌خواندن را از جمله تکالیف اصلی دانش‌آموزان عنوان کرد.

به گزارش فارس، حدود یک‌هزار نفر از اعضای هیئت‌های دانش‌آموزی انصارالمهدی (ع) پسرانه رشت مسیر فرهنگ تا مصلای رشت را به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول