اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه:

هیئات مذهبی موقعیت خاصی در تبیین عاشورا دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه گفت: هیئات مذهبی موقعیت خاصی در تبیین فلسفه قیام عاشورا دارند.

هیئات مذهبی موقعیت خاصی در تبیین عاشورا دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام محمد پورقیومی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی هیئات مذهبی بخش بهمن با اشاره به موقعیت خاص هیئت‌های مذهبی در مورد ترویج معارف اسلامی و تبیین فلسفه قیام عاشورای حسینی اظهار داشت: این ایام بهترین فرصت است که می‌توان از استعدادهای نیروی انسانی و امکانات خوبی که به این مناسبت فراهم شده است، به منظور آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان و به ویژه جوانان و نوجوانان با احکام و معارف نورانی دین بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به حوادث جهان اسلام بیان کرد: امروز دشمنان اسلام و مکتب تشیع در کشورهای سوریه و فلسطین مردم مسلمان و شیعه را ناجوانمردانه هدف گرفته‌اند.

پورقیومی تأکید کرد: خون پاک مظلومین این مناطق، با الهام از پیام مکتب عاشورا، دامن اسرائیل و ظالمین را خواهد گرفت و ما موظفیم که آنها را یاری کنیم.

وی همچنین در این نشست بر عدم استفاده از تمثال منسوب به اهل بیت (ع)، ممنوعیت استفاده از علامت، برگزاری مراسم مذهبی در تمام مناسبت‌های سال، حسابرسی از اموال و حسابرسی مالی هیئات، ارزیابی از عملکرد هیئت‌ها، ارائه طرح‌های فرهنگی و برگزاری مراسم با شکوه نماز ظهر عاشورا تأکید کرد.

بخشدار بهمن نیز در این جلسه بر برگزاری باشکوه‌تر مراسم‌های مذهبی به ویژه محرم تأکید کرد.

حجت‌الله محمدی اظهار داشت: هیئات مذهبی در تبیین حماسه عاشورا از ابعاد مختلف نقش بارزی دارند و باید از پتانسیل‌های خود در این راستا بهترین بهره‌برداری را داشته باشند.

انتهای پیام/2464/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول