اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی گناباد:

هیئت‌های مذهبی از قربانی کردن در معابر عمومی خودداری کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد گفت: با توجه به ایام محرم، مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان از قربانی کردن دام در هیئت‌ها و معابر عمومی خودداری کنند.

هیئت‌های مذهبی از قربانی کردن در معابر عمومی خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علیرضا قدرتی صبح امروز در جمع خبرنگاران در گناباد اظهار داشت: با توجه به اینکه کانون‌هایی از بیماری برونشیت و نیوکاسل در منطقه وجود داشته و خسارات ناشی از بیماری نیوکاسل سنگین است، رعایت فاصله جوجه‌ریزی و رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای از ابتلای گله به بیماری جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه با تسلیت ایام محرم افزود: با توجه به ایام محرم، مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان از قربانی کردن و انجام فرایند استحصال لاشه دام در هیئت‌ها و معابر عمومی خودداری کنند.

وی در ارتباط با آغاز فصل سرما نیز تصریح کرد: با فرارسیدن فصل سرما، طرح مراقبت فعال و غیرفعال از مرغداری‌های شهرستان گناباد تشدید شده است.

قدرتی ادامه داد: گروه‌های فعال و غیرفعال آنفلونزای فوق‌حاد، در این روزها که احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی در واحدهای پرورش مرغ افزایش می‌یابد و همچنین با توجه به آغاز مهاجرت فصلی پرندگان، بازدیدهای دوره‌ای را از مرغداری‌ها و مناطق فرود پرندگان مهاجر در سطح شهرستان آغاز کرده‌اند.

وی افزود: در این راستا شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد با صدور اطلاعیه‌های بهداشتی، آموزش چهره‌به‌چهره مرغداران، ارسال پیامک‌های آموزشی و ابلاغ برنامه پیشنهادی واکسیناسیون، اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده است.

قدرتی خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران مرغداری‌ها و پرورش‌دهندگان پرندگان هرگونه افت تولید، کاهش مصرف دان و آب و علائم تنفسی و تلفات غیرعادی را سریعا به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/70005/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول