اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد

افزایش ظرفیت تولید علوفه در طرح‏های مرتع‏داری سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با اجرای طرح‏های مرتع‏داری، ظرفیت تولید علوفه در مراتع این استان افزایش یافته است.

افزایش ظرفیت تولید علوفه در طرح‏های مرتع‏داری سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سیدحسن میرعماد افزود: عملیات علوفه‏کاری که در دیم‏زارهای کم‏بازده و اراضی شیب‏دار با مشارکت بهره‏برداران اجرا می‏شود، نقش بسزایی در تامین علوفه مورد نیاز و حفاظت خاک و آب داشته است.

وی اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تاکنون اقدام به اجرای پروژه‏های اصلاح و احیای مراتع با عملیات کپه‏کاری، بذرکاری، بذرپاشی، ذخیره نزولات آسمانی، مرمت چشمه، احداث آبشخور، احداث آب انبار، حفر چاه مالداری، حفاظت و قرق کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به برنامه‏های این اداره کل تا افق سال 1404 اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح‏های احیا، اصلاح و توسعه مراتع در سطحی معادل یک میلیون و 555 هزار هکتار در صورت تأمین اعتبار، قابلیت ارتقای مراتع در سمنان وجود دارد.

میرعماد افزود: اجرای طرح‏های مدیریت مناطق بیابانی در شهرستان‏های گرمسار، شاهرود، دامغان، سمنان، میامی و آرادان تاکنون موجب افزایش تولید علوفه در مناطق بیابانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: وجود پوشش گیاهی مطلوب در مراتع می‏تواند بهترین سد و به عبارتی سپر بیولوژی در برابر پدیده‏های طبیعی همچون سیل، طوفان، فرسایش خاک، خشکی و خشکسالی باشد.

به گزارش فارس؛ مساحت استان سمنان 9 میلیون و 700 هزار هکتار است که از این وسعت بیش از 3 میلیون و 700 هزار هکتار مرتع، بیش از 5 میلیون و 200 هزار هکتار بیابان و 352 هزار هکتار جنگل است.

انتهای پیام/2249/ل/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول