اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر ترافیک سازمان حمل و نقل جاده‎ای کشور خبر داد

2.5 درصد تصادفات دنیا در ایران / ایران در رده دوم حوادث مرگبار جاده‎ای جهان

خبرگزاری فارس: معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای کشور گفت: 2.5 درصد از کل تصادفات ترافیکی جهان در ایران اتفاق می‎افتد در حالی که ایران تنها یک درصد از جمعیت جهان را داراست.

2.5 درصد تصادفات دنیا در ایران / ایران در رده دوم حوادث مرگبار جاده‎ای جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی مخبر ظهر امروز در همایش هفته احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی استان گلستان که در سالن شرکت گاز استان برگزار شد اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد سالانه بیش از 800 هزار تصادف در ایران روی می‎دهد که سبب شده تا کشورمان در ردیف دوم حوادث مرگبار جاده‎ای جهان قرار بگیرد.

پس از بیماری‎های قلبی، تصادفات ترافیکی، اصلی‎ترین تهدیدکننده جان انسان‎هاست

وی با بیان اینکه متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از هموطنان ما جان خود را بر اثر سوانح رانندگی از دست می‎دهند تصریح کرد: ایران یکی از کشورهایی است که دارای بیشترین موارد تصادف و مرگ و میر ناشی از آن است به طوری که پس از بیماری‎های قلبی، تصادفات ترافیکی، اصلی‎ترین تهدیدکننده جان انسان‎ها است.

 

معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای کشور خاطر نشان کرد: اقدامات زیادی در یک دهه اخیر برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‎ای در کشور انجام شده هر چند این اقدامات کافی نبوده اما خوشبختانه مثمر فایده بوده است.

مخبر به آمار تلفات جاده‎ای در 10 دهه اخیر اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت با چهار برابر شدن وسایل نقلیه و افزایش طول جاده‎های کشور، آمار تصادفات جاده‎ای در 20 هزار نفر ثابت مانده به طوری که در سال گذشته آمار تلفات جاده‎ای 20 هزار نفر بوده و این رقم با 10 سال گذشته یعنی سال 1380 برابری می‎کند.

وی یا بیان اینکه شاخصه‎های تلفات رانندگی بر اساس تعداد وسایل نقلیه و جمعیت است خاطر نشان کرد: این شاخصه‎ها به نسبت آمار جهانی بهبود یافته هر چند که این آمار در مقایسه با وضعیت جهانی رضایت‌بخش نیست.

معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای کشور ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله با تداوم اقدامات به ویژه در بخش عامل انسانی که 75 درصد تصادفات را شامل می‎شود بتوانیم بهبود شرایط را حاصل کنیم.

مخبر با اشاره به اینکه جان باختن سالانه بیش از یک میلیون نفر در اثر تصادفات ترافیکی موجب شده تا مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 26 اکتبر سال 2005 سومین یکشنبه نوامبر هر سال را به عنوان روز جهانی یادبود قربانیان ترافیک رانندگی نامگذاری کند متذکر شد: امیدواریم بر اساس وظیفه انسانی و آموزه‎های دینی و اخلاقی بتوانیم با انجام اقدامات در این حوزه جان یک نفر را نجات دهیم که این عمل مستحق پاداش اخروی است.

انتهای پیام/2307/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول