اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس مصوبه شورای شهر مشهد

10 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت در حاشیه مشهد ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: در جلسه کمیسون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد اعضا با ساخت 10‌هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد موافقت کردند.

10 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت در حاشیه مشهد ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد داود‌آبادی، عضو شورای شهر مشهد در جلسه کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی مشهد اظهار کرد: در گذشته نیز طرحی در راستای طرح انبوه‌سازی در مرز مشهد به‌ صورت یک رینگ از ابتدای محدوده شهرک شیرین به عرض 200 متر تا انتهای جاده حسن‌آباد وکیلی ارائه شده بود که  طرح ارائه شده با پیشنهادات نهاد مطالعات به‌ عنوان مکملی بر مستندات گذشته و تاکیدی بر نیاز جدی شهر مطرح شده است.

وی ادامه داد: ایجاد مدیریت متمرکز انبوه‌سازی در پهنه شمالی مشهد سبب رشد و توسعه شاخص‌هایی نظیر افزایش فضای کسب و کار، تولید، توسعه فنی شهر، استاندارسازی و ایمن‌سازی بافت‌های مسکونی شهر مشهد و همچنین جلوگیری از افزایش قیمت مسکن می‌شود.

در ادامه جلسه، پیگیری بازگشایی معابر اصلی و فرعی در حاشیه شهر مشهد دیگر دستور کاری  بود که مسعود رضا مشرقی؛ مدیر سکونت‌گاه‌ها و بافت‌های فرسوده غیررسمی شهرداری مشهد در توضیح آن گفت: با توجه به الحاق برخی از روستاهای اطراف شهر مشهد به بافت شهری تاکنون برخی از نشانه‌گذاری محدوده‌های خدماتی در این مناطق انجام شده است.

مشرقی در ادامه با اشاره به مکاتبه‌ای که با نهاد مطالعات و همچنین مشاور طرح جامع صورت گرفته است، بیان کرد: بر اساس نظر مشاوران نقشه‌های طرح تفصیلی این موضوع نیز تا پایان سال تهیه می‌شود.

داوودآبادی؛ عضو شورای شهر مشهد نیز با تاکید بر مصوبه شورا در خصوص اراضی مذکور در راستای مشخص شدن هزینه‌های تملک و اجرای معابر، پیگیری کمیسیون را در بودجه سال 92 خواستار شد.

وی ادامه داد: شناخت اولویت‌های تملک از دیگر اهداف مصوبه است که مدیریت بافت‌های فرسوده مشهد موظف به پیگیری آن است.

در ادامه این جلسه، بررسی 5 پرونده از ساختمان‌های بالای 5 هزارمترمربع مشهد در دستور کار قرار گرفت که کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر مشهد با مثبت ارزیابی کردن این اقدام، رای به تشکیل کارگروه ویژه‌ای جهت تحلیل شکل‌گیری این ابنیه داد.

همچنین اعضای کمیسون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد با ساخت ده‌هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد موافقت کردند.

انتهای پیام/70001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول