اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل پایانه‌های کرمانشاه اعلام کرد

مرگ بسیاری از راکبان موتورسیکلت در اثر عدم رعایت نکات ایمنی

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های کرمانشاه گفت: سالانه تعداد بی‌شماری از افراد، به‌ویژه راکبان موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده در اثر عدم رعایت نکات ایمنی جان خود را از دست می‌دهند.

مرگ بسیاری از راکبان موتورسیکلت در اثر عدم رعایت نکات ایمنی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلسه اجرای طرح‌های ایمنی راکبان موتور سیکلت و عابران پیاده در استان با حضور معاونت حمل و نقل و کارشناسان اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های کرمانشاه و جمعی از بخشداران استان در محل این اداره‌کل برگزار و به بررسی مسائل و مشکلات ایمنی و ترافیکی عابران پیاده در سطح جاده‌ها و راکبان موتور سیکلت‌ها پرداخته شد.

جلیل الماسی درباره اهمیت کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای گفت: سالانه تعداد بی‌شماری از افراد، به‌ویژه راکبان موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده در جاده‌ها در اثر سوانح و عدم رعایت نکات ایمنی جان خود را از دست می‌دهند و این امر یکی از دغدغه‌های همیشگی مردم و مسئولان بوده و هست و در همین راستا مسئولان با اتخاذ تدابیری به بررسی و چاره‌اندیشی این امر پرداختند.

الماسی ادامه داد: این امر خطیر میسر نمی‌شود، مگر مسئولان و بخشداران با یکدیگر هم‌دلی و همکاری داشته باشند.

وی همچنین بر استمرار طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها تأکید کرد و افزود: بسیاری از تلفات جاده‌ای بر اثر عبور و مرور افراد، به‌ویژه دانش‌آموزان از سطح جاده‌ها صورت می‌گیرد که تاکنون با اجرای این طرح  و آگاهی  بخشی به کودکان، میزان تلفات کاهش چشم‌گیری داشته است.

الماسی همچنین از بخشداران خواست که در ابتدای امر مدارسی که به لحاظ عدم ایمنی و خطرات جاده‌ای در اولویت هستند برای پوشش در طرح ایمن‌سازی نرم‌افزاری معرفی کنند.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های کرمانشاه ضمن تأکید بر اجرای درست طرح ایمن‌سازی برای راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده، عنوان کرد: در راستای اثربخشی بیشتر این طرح قطعاً به راه‌های مختلف اطلاع‌رسانی نیاز است که این امر از طریق نصب بنرها، نقاشی‌های دیواری، تهیه و پخش انیمیشن‌های آموزنده، تهیه و توزیع بروشورها، لوح‌های فشرده و نیز تهیه بسته‌های ایمنی برای راکبان موتورسیکلت توسط این اداره‌کل انجام خواهد گرفت.

وی همچنین به اهمیت سلامت وسایل نقلیه راکبان موتورسیکلتها و داشتن مدارک لازم برای آنان اشاره نمود و گفت: یکی از راههای مؤثر برای ترغیب راکبان موتورسیکلت‌ها به رعایت نکات ایمنی و آگاهی‌بخشی به آنان، برگزاری همایش ایمنی ویژه آن‌هاست است که در دستور کار قرار گرفته است.

الماسی همچنین به نقش بخشداران در زمینه اجرای طرح‌های ایمن‌سازی عابران پیاده نظیر نصب چشم گربه‌ای و نرده، خط‌کشی، فنس و کاهنده‌های سرعت اشاره کرد و از آن‌ها خواست تا در خصوص افزایش سطح ایمنی در محورهای برون شهری، پیشنهادات خود را به این اداره‌کل ارائه دهند.

وی در خاتمه این جلسه ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح ایمنی ترافیک برای راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده در سال آینده شاهد کاهش چشم‌گیر تلفات و تصادفات جاده‌ای در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/2700/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول