اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان:

سالانه 800 هزار موتورسیکلت وارد کشور می‎شود/ پلیس قاضی خیابان است

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: سالانه 800 هزار موتورسیکلت وارد کشور می‌شود و هر موتورسیکلت‌سوار فقط اجازه بیمه شدن یک نفر را دارد که این یک معضل است.

سالانه 800 هزار موتورسیکلت وارد کشور می‎شود/ پلیس قاضی خیابان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسین شعبانی عصر امروز در همایش هفته احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی استان گلستان که در سالن شرکت گاز استان برگزار شد اظهار داشت: پراید تابوت چهار چرخ و موتورسیکلت تابوت دو چرخ است و این تابوت دو چرخ همپای سایر خودروهای چهارچرخ مسافر جابه‌جا می‎کند.

وی با بیان اینکه گلستان از وجود موتورسیکلت رنج می‎برد خاطر نشان کرد: باید به امر ساماندهی موتورسیکلت در استان اقدام شود تا شاهد حوادث دردناک در این حوزه نباشیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان یادآور شد: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی 33 آسیب را عنوان کردند که متاسفانه یکی از این آسیب‎های الگویی که در جامعه رعایت نمی‎شود تخلف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

افراط و تفریط در اجرای قوانین و مقررات یک آسیب جدی است.

شعبانی با تاکید بر اینکه برنامه‎ریزی می‎تواند ما را به سمت بهتر شدن هدایت کند تصریح کرد: افراط و تفریط در اجرای قوانین و مقررات یک آسیب جدی است.

وی با بیان اینکه تعجیل در کارها از دیگر آسیب‎هایی است که در بحث راهنمایی و رانندگی منجر به فوت افراد می‎شود متذکر شد: ترس از موقعیت کنونی و رسیدن به آینده از عواملی است که در رانندگی فرد را به کام مرگ گرفتار می‎کند.

متاسفانه ابزارهای کنترل در فرزندان ایجاد نشده است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان با ابراز نارضایتی از اینکه متاسفانه ابزارهای کنترل در فرزندان ایجاد نشده است خاطر نشان کرد: در حوزه‌های ناوگان عمومی و مسافربرهای درون و برون‎شهری نیز مشکلاتی وجود دارد که نیاز به تشکیل پلیس ناوگان عمومی را در استان ایجاب می‎کند.

شعبانی بیان داشت: البته مدتی جریمه‎ها، رانندگان را قانونمند کرد اما نیازها بعد از مدتی به سمت و سویی دیگر فراخوانده شد.

هیچ مقامی حق ندارد بدون رعایت تشریفات مبادرت به جریمه کند

وی با اشاره به اینکه پلیس قاضی خیابان است اظهار داشت: هیچ مقامی حق ندارد بدون رعایت تشریفات مبادرت به جریمه کند و حتما باید آیین دادرسی را رعایت کند ولی پلیس تنها نهادی است که بدون تشریفات می‎تواند جریمه کند که این نشان از اقتدار پلیس است البته این اقتدار را کم داریم که باید زیاد شود.

انتهای پیام/2307/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول