اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی گلستان خبر داد

دریافت گواهی بین‌المللی مرغوبیت برای 7 اثر صنایع دستی گلستان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: آثار هنرمندان صنایع دستی گلستان در داوری‌های بین‌المللی یونسکو، هفت مهر اصالت (نشان مرغوبیت) دریافت کردند.

دریافت گواهی بین‌المللی مرغوبیت برای 7 اثر صنایع دستی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، رضا پورمهدی اظهار داشت: آثار پذیرفته شده استان گلستان در این داوری‌ها شامل جاجیم پادری، روسری باتیک، کوله‎پشتی جاجیم، فرش نمدی، تونیک سوزن‎دوزی شاهکوه، شلاق اسب نقره (زیورآلات ترکمن)، گردن‎بند تراش‌سنگ‎های قیمتی و نیمه قیمتی است.

وی ادامه داد: 20 اثر صنایع دستی این استان به داوری‎های بین‎المللی یونسکو راه یافت که هفت اثر آن تایید شد و مهر اصالت دریافت کرد.

 

 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: پیش از این نیز یک اثر از این استان (سوزن‎دوزی شاهکوه) در داوری‎های یونسکو، موفق به کسب مهر اصالت شده بود که در این داوری‎ها نیز این اثر برای بار دوم مهر اصالت دریافت کرد.

پورمهدی خاطر نشان کرد: از بین 30 استان شرکت‎کننده در این داوری‎ها، گلستان موفق به کسب رتبه چهارم در داورهای بین‎المللی یونسکو شده است.

وی یادآور شد: هنرمندان و صنعتگران این آثار از مزایایی همچون گواهی مرغوبیت، آموزش و ظرفیت‌سازی، شرکت در نمایشگاه‌ها و حق تألیف بهره‌مند می‌شوند.

مراسم داوری نشان بین‌المللی مرغوبیت صنایع دستی (مهر اصالت) به میزبانی ایران از 24 تا 30 آبان در هتل لاله تهران برگزار شد.

انتهای پیام/2307/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول