اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در جهان

صنایع دستی «شب تاب» در آستاراخان رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری سلمان گفت: برای نخستین بار در جهان، صنایع دستی شب تاب در نمایشگاه آستاراخان روسیه رونمایی می‌شود.

صنایع دستی «شب تاب» در آستاراخان رونمایی می‌شود

روزبه سلمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: تاکنون در جهان صنایع دستی از نوع شب تاب وجود نداشت که با پژوهش‌های انجام شده در این حوزه تلاش شد تا مقدمات این کار در گروه سرمایه‌گذاری سلمان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه این صنایع دستی بومی شوشتر است، افزود: پژوهش‌های انجام شده در این حوزه، فعالیت‌های انجام شده در تولید و فراهم‌آوری امکانات لازم و از سوی دیگر نقش‌مایه‌های در نظر گرفته شده در این طرح همگی شوشتری هستند و نخستین توانمندی شوشتر در عرصه صنایع دستی را در کشور روسیه رونمایی خواهیم کرد.

سلمان با اشاره به سفر این گروه در هفته آینده با سرمایه‌گذاران خوزستانی به آستاراخان، خاطر نشان کرد: هفته آینده به آستاراخان خواهیم رفت و در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های خوزستان در کشور روسیه، نخستین صنایع دستی شب‌تاب جهان را رونمایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به پژوهش‌های انجام شده در خصوص این صنعت دستی اظهار داشت: طرح‌های سفالی و صنایع دستی این اقدام پژوهشی بی‌نظیر در مدت یک سال تدوین شده است و برای رسیدن به جایگاه کنونی بسیار آزمون خطا کرده‌ایم تا به نتیجه رسیده‌ایم.

این سرمایه‌گذار خوزستانی تاکید کرد: در شرایط کنونی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی روسیه بیش از هزار قطعه کوچک و بزرگ این صنایع دستی را به همراه می‌بریم و گمان می‌کنیم که در این نمایشگاه پس از رونمایی از این اثر فاخر استقبال زیادی از آن شود.

وی درباره سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش پژوهش و سیستم‌های تولید این محصول خاطرنشان کرد: در این زمینه تاکنون بیش از 500 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده و پنج نفر اشغال‌زایی مستقیم حاصل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته آینده نخستین نمایشگاه توانمندی‌های خوزستان در کشور روسیه برگزار می‌شود و سرمایه‌گذاران زیادی از خوزستان تولیدات خود را در این کشور عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/72006/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول