اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسا‌ن‌رضوی:

7 اثر صنایع دستی هنرمندان خراسان رضوی مهر اصالت یونسکو دریافت کردند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی از دریافت مهر اصالت یونسکو برای 7 اثر هنرمندان صنایع دستی خراسان رضوی خبر داد.

7 اثر صنایع دستی هنرمندان خراسان رضوی مهر اصالت یونسکو دریافت کردند

سید جواد موسوی در گفت‎وگو با خبرگزاری فارس در مشهد در ارتباط با نتیجه داوری آثار صنایع دستی بین‌المللی یونسکو، اظهار کرد: در مراسم داوری آثار صنایع دستی بین‌المللی یونسکو 7 اثر صنایع دستی خراسان رضوی برگزیده اعلام شد و نشان یونسکو را دریافت کرد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون آثار صنایع دستی خراسان رضوی موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو نشده بود، افزود: آثاری که برگزیده داوری آثار صنایع دستی بین المللی یونسکو در خراسان رضوی شد شامل رشته‌های معرق، زیورآلات، سنگ‌های قیمتی، سازه‌های سنتی، ابریشم بافی و سنگ تراشی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسا‌ن‌رضوی خاطرنشان کرد: آثار برگزیده‌ای که مهر اصالت یونسکو را دریافت کرده‌اند در آینده در نمایشگاه بین‌المللی به نمایش گذاشته می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 91 تاکنون یک‌هزار و 600 نفر در رشته‌های صنایع دستی در 15 رشته که شامل ابریشم‌بافی، تذهیب، تراش سنگ‌های قیمتی، گلیم‌بافی، فرش‌بافی و نواربافی آموزش می بینند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسا‌ن‌رضوی عنوان کرد: مهر اصالت یونسکو یا همان نشان مرغوبیت کالاهای صنایع دستی یونسکو هر دو سال یکبار به تعدادی از آثار و هنرهای صنایع دستی در مناطق مختلف جهان از جمله کشور ما اعطا می شود.

وی اظهار کرد: نشان یونسکو در راستای تداوم بخشی به مهارت‌های سنتی به محصولات صنایع دستی اعطا می‌شود و درصدد تشویق به خلاقیت در تولید کالاهایی مناسب، مفید و قابل عرضه در زندگی است.

موسوی گفت: صنایع دستی نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصاد کشور ایفا می کند و در این راستا با به وجود آمدن فرصت‌های شغلی پایدار برای تولیدکنندگان صنایع دستی از طریق بازارهای جدید می توان به این مهم دست یافت.

انتهای پیام/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول