اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

ترویج سبک زندگی بر مبنای دستورات اسلام حلال مشکلات است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان فاصله گرفتن مردم از سبک زندگی اسلامی را عامل کاهش جمعیت در کشور دانست و گفت: ترویج سبک زندگی بر اساس آموزه‌های دین اسلام مسیر رفع مشکلات را تسهیل می‌کند.

ترویج سبک زندگی بر مبنای دستورات اسلام حلال مشکلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی سه‌شنبه‌شب در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با محوریت راه‌های استانی افزایش جمعیت در سنندج، اظهار کرد: تنها با فرهنگ‌سازی و ترویج زندگی‌ به سبک اسلامی ایرانی می‌توانیم افزایش نرخ جمعیت‌ کشور را تحقق ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سبک زندگی بیشتر افراد جامعه بر اساس الگوهای غربی به ویژه بحث فرزند کمتر زندگی بهتر استوار است که تلاش در راستای فرهنگ‌سازی شیوه‌های زندگی اسلامی ایرانی باید از سوی تمام نهادها و ارگان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، ترویج این سبک از زندگی بسیاری از موانع، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، معیشتی، سیاسی، فرهنگی و حتی جمعیتی رفع می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌‌شاهرودی تاکید کرد افزایش نرخ جمعیت تنها نباید به لحاظ کمی مورد توجه قرار گیرد بلکه رشد جمعیت تنها زمانی می‌تواند ارزش داشته باشد که نسل جدید نسلی مولد باشد و این مهم پشتوانه‌ای برای نظام اسلامی و دین اسلام خواهد بود.

به گفته وی، افزایش نرخ جمعیت کیفی بدین معنی است که نسل آینده نسلی مولد باشند یعنی بیش از مصرف به تولید توجه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: اگر جمعیت خوب تربیت شده و مولد باشد می‌توان آن را فرصت اقتصادی دانست و چنانچه مصرف‌کننده باشد قطعاً تهدید تلقی می‌شود.

وی افزود: از دیدگاه اسلام، رشد جمعیت به دلیل ارتباط مستقیم آن با پیشرفت امری ضروری است.

وی یادآور شد: منظور از رشد جمعیت، افزایش بی‌حد و مرز آن نیست بلکه هدف اصلی این برنامه جمعیت مطلوب مورد نظر است که باید علاوه بر رشد کمی، رشد کیفی نیز مد نظر قرار گیرد.

به گفته وی، با توجه به اینکه جمعیت یکی از عوامل تامین‌کننده سرمایه‌های انسانی است در شرایطی که با سایر عوامل رشد و توسعه، مدیریت ملی، منابع زیربنایی، طبیعی و خدادادی ترکیب شود موجب رشد و توسعه خواهد شد.

وی تلاش‌های استکبار جهانی در راستای غلبه بر کشورها به ویژه ایران اسلامی را یادآور شد و گفت: استکبار جهانی با تبلیغ جامعه کم جمعیت، رفاه افزون‌تر، قصد دارد با کاهش جمعیت جوان و مولد کشورمان را محدود و محدودتر کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اضافه کرد: ملت ایران باید هوشمندانه در مسیر کنترل متناسب و بهینه جمعیت همگام با سیاست‌های افزایش جمعیت حرکت کرده تا به صورت همسان به تعادل نسبی برسیم.

وی اضافه کرد: امکانات و ظرفیت مناسب افزایش جمعیت در استان فراهم است و با مدیریت صحیح بر امکانات می‌توانیم افزایش نرخ جمعیت در استان را شاهد باشیم.

وی در ادامه سخنان خویش ضمن گرامیداشت هفته بسیج، نام‌گذاری این هفته با عنوان بسیج امتداد عاشورا را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: بسیج به عنوان پشتوانه عظیم ملی نقش مهمی در تحقق اهداف انقلاب ایفا کرده است.

به گفته وی، هر کجا فرهنگ بسیج و بسیجی حاکم شود مسیر رسیدن به اهداف آسان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی نشأت گرفته از تفکر و روحیه بسیجی‌ است به طوری‌که بسیاری از تهدیدات و تحریم‌های دشمنان انقلاب در سایه وجود این تفکر به فرصتی برای پیشرفت ایران تبدیل شد.

وی در پایان افزود: با حضور بسیج و روحیه بسیجی ایران اسلامی از پیچ تحریم‌های اقتصادی عبور خواهد کرد و دشمن را بار دیگر به زانو در می‌آورند.

انتهای پیام/79002/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول