اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه سمنان:

تحلیل درست از دین غرب را به زانو درآورده است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه سمنان گفت: امروز جهان غرب به زانو درآمده است و این به جز با تبلیغ و تحلیل درست و به‏ موقع دین میسر نمی‌شد.

تحلیل درست از دین غرب را به زانو درآورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام محمدتقی خیری‏گنجی عصر سه‌شنبه در نخستین روز از هفته بسیج در همایش استانی «بسیج و رسانه» که با موضوع «کاربرد رسانه در جنگ نرم و نقش رسانه‌ای بسیج در مقابله با عملیات روانی دشمن» با حضور خبرنگاران بسیجی و اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن حکیم الهی سمنان برگزار شد، اظهار داشت: رسالت عظیم اطلاع‌رسانی و تبلیغ و انعکاس اخبار در تمام عرصه‌ها بر عهده رسانه است.

وی با اشاره به تقارن هفته بسیج و دهه محرم افزود: یکی از مصادیق انعکاس اخبار را می‌توان در واقعه عاشورا و انتقال فرهنگ ناب عاشورا به عینه مشاهده کرد چراکه اگر پیام‌رسانانی چون زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) نبودند، کربلا در کربلا می‌ماند و آرمان‌های عاشورا به نسل‌های بعد انتقال نمی‌یافت.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه سمنان بیان کرد: تبلیغ و اطلاع‌رسانی به‏ موقع و صحیح سبب انتقال نسل به نسل دین، اعتقاد، تفکر و اندیشه اسلامی شده است.

خیری‏گنجی ادامه داد: خداوند به پیغمبر اسلام(ص) می‌گوید که ای پیامبر نگران نباش بعد از تو برخلاف امامان گذشته، به دین و قرآن خدشه‌ای وارد نمی‌شود و دین می‌ماند؛ ‌در این کلام پرمغز نمونه‌ای از تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی دیده می‏شود.

واقعه عاشورا اطلاع‏رسانی شود

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه سمنان گفت:‌ اگر اکنون می‌بینیم که پیر و جوان بعد از گذشت بیش از 1400 سال سیاه‏پوش و عزادار امام حسین(ع) هستند و آرمان‌های فرهنگ ناب عاشورا نه تنها در جامعه ما بلکه فراتر از مرزهای جغرافیایی منعکس شده است، دلیلی را جز انعکاس و انتقال آن به نسل کنونی نمی‌توان یافت.

وی بیان داشت: تبلیغات مسموم بنی‌امیه ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکره اسلام وارد کرد که علت آن را می‌توان در وارونه تفسیر کردن آیات و روایات دانست.

خیری‏گنجی با بیان اینکه چرا در روز عاشورا باید 30 هزار نفر برابر 72 نفر قد علم کنند، افزود: ‌این ضعف رسانه است و معلوم می‌شود که در آن زمان به دلیل تبلیغات مسموم دشمنان و از طرفی انعکاس ناصحیح اخبار، آن واقعه رخ داد.

وی با بیان اینکه رسانه نقش کلیدی در انتقال اخبار ایفا می‌کند، افزود:‌ برطرف شدن شبهات و ابهامات در ذهن و فکر مردم توسط انعکاس صحیح اخبار صورت می‌گیرد.

خبرها درست، صحیح و به‏ موقع منعکس شود

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه سمنان گفت: مقام معظم رهبری، همواره بر انعکاس درست اخبار در تمام زمینه‌ها از قبیل سیاسی،‌ اقتصادی و ‌اجتماعی تأکید دارند؛ چراکه اگر خبر درست، صحیح و به ‏موقع منعکس شود، بسیاری از ابهامات برطرف خواهد شد.

خیری‏گنجی افزود: تلاش رسانه در میدان انعکاس اخبار و وقایع از جهاد در راه خدا کمتر نیست؛‌ بنابراین رسانه‌ نباید خود را دست کم بگیرد.

وی با بیان نقش بسیج در برهه کنونی گفت: تفکر ناب بسیجی امتداد همان تفکر و فرهنگ ناب عاشورایی است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه سمنان گفت:‌ وظیفه بسیج تبلیغ ولایت‌پذیری است؛ چراکه مردمی که قدر امامشان را بدانند، خدا به آنها عزت می‌دهد.

خیری‏گنجی اظهار داشت: باید از رهبری و ولایت دفاع کنیم؛ همان‏گونه که یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا از ایشان دفاع کردند و فرهنگ ایثار و جان بر کفی برای ما باقی ماند؛ و شهدای ما نیز در همان راه رفتند و از امام خویش دفاع کردند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه سمنان تأکید کرد: امروز ما نیز باید از رهبرمان دفاع کنیم و گوش به فرمان ایشان باشیم تا روزی که پرچم اسلام به دست صاحب اصلی آن برسد.

در این همایش که با همکاری معاونت روابط عمومی سپاه قائم (عج) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد، معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان، معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم(عج) استان سمنان و جمعی از مسئولان فرهنگی، رسانه‏ای و اجرایی استان سمنان حضور داشتند.

در این همایش از خبرنگاران بسیجی استان سمنان، خبرنگاران رسانه‌های خبری و دست‌اندرکاران رسانه تقدیر شد.

انتهای پیام/2249/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول