اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد:

دولت هزینه‌های زیرساختی جابه‌جایی واحدهای شن و ماسه را تقبل کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت برای جابه‌جایی واحدهای شن و ماسه باید همه هزینه‌های زیرساختی این کارخانه‌ها از قبیل زمین، برق، راه و کارگاه و ساختمان کارخانه و سایرین را تقبل کند.

دولت هزینه‌های زیرساختی جابه‌جایی واحدهای شن و ماسه را تقبل کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جبار کیانی عصر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیشترین آمار صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به عصاره شیرین بیان، نوشابه و انواع موکت و برخی گیاهان دارویی است.

وی افزود: با توجه به آمار گمرک این استان نسبت به پتانسیل‌های بالا در بخش کشاورزی، کمترین صادرات را در این بخش داریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با ابراز رضایت از حمایت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان از بخش خصوصی ابراز داشت: چیزی را که ما از حوزه صنعت، معدن و تجارت استان طلب داریم حمایت بی‌چون و چرا از بخش تولید و صنعت است و بخش صنعت و معدن همیشه همراه با صنعتگران بوده و از مهندس دیودیده مدیر جدید صنایع هم انتظار داریم که همچون حیدرپور حامی بخش خصوصی باشند.

کیانی با بیان اینکه یکی از حوزه‌های بخش صنعت و معدن، کارخانه‌های شن و ماسه است، گفت: این کارخانه‌ها سال‌ها بار صنعت احداث این استان را بر دوش خود تحمل کرده و نیاز مصالح ساختمانی هم‌استانی‌ها را تأمین کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این بخش سرمایه‌گذاری و کار شده، افزود: به یک‌باره جا‌به‌جا شدن این کارخانه‌ها هزینه‌های بسیار سنگینی را برای صاحبان آن‌ها دربر خواهد داشت که اعتقاد ما این است با توجه به نیاز استفاده بهینه از اکوتوریسم رودخانه بشار و برای بهبود کیفیت مصالح ساختمانی از مصالح کوهی استفاده شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر قرار باشد که جابه‌جایی کارخانجات شن و ماسه انجام شود باید ابتدا تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شود و تولیدکننده‌ای که کارخانه‌ای را بعد از سال‌ها ساخته و زیرساخت‌های آن را فراهم کرده در شرایط کنونی انتقال آن هزینه‌های سرسام‌آوری را برایش در پی دارد.

کیانی تصریح کرد: به عنوان بخش خصوصی اعتقاد داریم که دولت برای جابه‌جایی این کارخانه‌ها باید تمام هزینه‌های زیرساختی این کارخانه‌ها از قبیل زمین، برق، راه و کارگاه و ساختمان کارخانه و بخشی از تکنولوژی را که باید تغییر کند به همراه منابع آن تامین کند.

وی تصریح کرد: صندوق توسعه ملی وظیفه دارد با توجه به هدفمند کردن یارانه‌ها سهمی را به این موضوع اختصاص دهند ولی اگر بخواهند که کارخانه‌داران خود هزینه‌های این جابه‌جایی را انجام دهند باید شاهد تعطیلی و ورشکستگی کارخانجات شن و ماسه در استان باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به عنوان بخش خصوصی با جابه‌جایی موافقیم اگر دولت کلیه هزینه‌های زیرساخت‌های آن‌ها را فراهم کند.

کیانی با بیان اینکه فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه موضوع بسیار مهمی است که عوامل پایین دستی این صنایع با آن در ارتباط هستند، ابراز داشت: مصالح آبرفتی تنها دپو و جمع‌آوری دارد ولی در مصالح کوهی با کندن مصالح از کوه با استفاده از ماشین‌آلات مربوطه است که با جابه‌جایی کارخانجات و تأمین خوراک آن‌ها از معادن کوهی، قیمت مصالح در استان بالا خواهد رفت.

وی با ابراز گلایه از قیمت بسیار پایین مصالح در کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه کارخانه‌های شن و ماسه در یاسوج در یک بستر فعالیت می‌کنند و همه این کارخانه‌ها مجوز و موافقت اصولی دارند و تمام استعلامات آن‌ها قطعا از محیط زیست و با هماهنگی تمام دستگاه‌های لازم برای حوزه سرمایه‌گذاری صادر شده است.

انتهای پیام/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول