اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس خبر داد

افتتاح 4 آموزشگاه تخصصی مداحی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: در سال جاری چهار آموزشگاه تخصصی مداحان در شهرستان‌های شیراز، داراب، نورآباد و نی‌ریز فعالیت خود را آغاز کردند.

افتتاح 4 آموزشگاه تخصصی مداحی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، حجت‌الاسلام سید ولی‌الله محمودی نژاد در مورد آموزش مداحان اظهار داشت: در سال 1390 و شش ماه نخست سال 91 بیش از 2 هزار و 300 نفرساعت به مداحان این استان آموزش داده شده است.

وی افزود: در چهار آموزشگاه تخصصی مداحان در شهرستان‌های شیراز، داراب، نورآباد و نی‌ریز هر مداح بیش از 150 ساعت در زمینه آَشنایی با ادبیات، شعرخوانی، مولودی‌خوانی، روضه‌خوانی، دعاخوانی و تاریخ آموزش دیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: 3 هزار و 500 هیئت مذهبی در کل استان فارس فعال هستند که از این تعداد 400 هیئت متعلق به جوانان و 120 هیئت متعلق به بانوان است و 900 هیئت نیز در مساجد و حسینیه‌ها فعال هستند.

وی تصریح کرد: 650 هیئت مذهبی سهم شیراز است که 100 هیئت متعلق به جوانان شیرازی و 38 هیئت متعلق به بانوان بوده و 210 هیئت نیز در مساجد و حسینیه‌های شهر فعال هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس افزود: سال گذشته در راستای توسعه فعالیت‌ تشکل‌های دینی، 650 مورد حمایت مالی از تشکل‌های دینی صورت گرفت و 80 همایش در زمینه رفع آسیب‌ها و انحرافات در شهرستان‌های این استان تشکیل شد.

محمودی نژاد خاطرنشان کرد: در سال قبل یک‌هزار و 850 نفرساعت کلاس آموزشی در قالب مدیریت هیئت‌داری، تاریخ اسلام، مقتل‌شناسی و حکومت اسلامی با حضور اساتیدی از حوزه علمیه قم و دانشگاه برگزار شد.

وی ادامه داد: رویکرد تبلیغات اسلامی درباره صدور مجوز، دولتی‌کردن هیئت‌های مذهبی نیست، بلکه این اقدام به منظور آسیب‌زدایی از آنها انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: هر هیئت برای صدور مجوز باید دارای چهار رکن هیئت امنا، مداح، روحانی و استاد قرآن باشد که از سوی مراجع ذی‌ربط تایید شده باشند.

محمودی نژاد سپس در مورد مراسم عزاداری روز تاسوعا اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در روز تاسوعا تمام عزاداری‌ها در هیئت‌ها تعطیل و عزاداران با مداح واحد و به صورت دسته‌جمعی در حرم احمدبن موسی(ع) به عزاداری می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در پایان بیان کرد: در روز عاشورا هیئت‌های مذهبی از چهار مسیر اصلی به سمت حرم حضرت احمدبن موسی(ع) حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این مسیرها از میدان غدیر به سمت سه راه احمدی، چهارراه پیروزی، خیابان شهید آیت‌الله دستغیب و حرم احمدبن موسی(ع)، میدان شهدا به سمت چهارراه پیروزی، خیابان شهید آیت‌الله دستغیب و حرم احمدبن موسی(ع)، چهارراه مشیر به سمت چهارراه پیروزی و خیابان شهید آیت‌الله دستغیب و حرم احمدبن موسی(ع) و در آخر سه راه حسینی (آستانه) به سمت حرم سید علاالدین حسین(ع) و خروج از دروازه قصابخانه است.

انتهای پیام/2448/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول