اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت شهادت محمدتقی مجیدزاده در گفت‏وگوی فارس با فرزندش:

پدرم هرگز نتوانست مرا ببیند / چند روز قبل از مرخصی تولدم شهید شد

خبرگزاری فارس: روایت فارس از شهادت «محمدتقی مجیدزاده» از لونی دیگر است؛ فرزندش می‏گوید: تازه به دنیا آمده بودم؛ پدرم چند روز قبل از تولدم شهید شد و هرگز نتوانست مرا ببیند.

پدرم هرگز نتوانست مرا ببیند / چند روز قبل از مرخصی تولدم شهید شد

محمد مجیدزاده، فرزند شهید بزرگوار «محمدتقی مجیدزاده» است که امروز در کنار قبور شهدای گمنام یادمان شلمچه در گفت‏وگویی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان، با ذکر خاطرات پدر شهید خود برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اردوهای راهیان نور اظهار داشت: پدرم 38 ماه در جنگ و جبهه حضور داشت؛ وی در سال 63 به مناطق درگیری کردستان در شهر بانه رفت و با نیروهای حزب کومله درگیر شد و به اسارت درآمد.

وی افزود: پدرم حدود سه تا چهار ماه در اسارت بود و بعد از آزاد شدن، در فصل زمستان در برف‌های سنگین کردستان، بدون لباس و کفش با پای برهنه این شهید را رها کردند.

فرزند شهید مجیدزاده ادامه داد: پدرم، پاسدار بود و در مدت اسارت به هیچ وجه این مسئله را بازگو نکرد؛ چون اگر این مسئله را می‌گفت، قطعاً کومله که به طور معمول سر پاسداران را می‌برید، سر وی را نیز از تنش جدا می‌کرد.

وی گفت: شهید محمدتقی مجیدزاده در منطقه ماووت که یکی از مناطق مرزی عراق در غرب کشور است، در بهمن ماه سال 66 به شهادت رسید.

فرزند شهید مجیدزاده افزود: پدرم فرمانده گروهان گردان ادوات تیپ 2 قائم آل محمد(عج) بود و روزی که خبر تولد من را به پدرم دادند، خیلی خوشحال شد ولی چون شیرینی پیدا نکرد، به جای شیرینی، خرما بین مردم پخش کرد.

وی بیان داشت: شهید مجیدزاده برای دیدن من قبل از رفتن به مرخصی به خط مقدم رفت تا وظایف خود را برای آخرین بار انجام دهد؛ اما حمله‌ای از طرف بعثی‌ها انجام شد و یک گلوله خمپاره به پدرم اصابت کرد و دست و پایش قطع شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرزند شهید مجیدزاده در خصوص تاثیر نبود پدرش بر وی اظهار داشت: خداوند می‌فرماید نپندارید کسانی که در راه خدا شهید شده‏اند، مرده‏اند، بلکه شهیدان زنده‌اند و در نزد پروردگار خود روزی می‌خورند؛‌ بنابراین وجود پدر همیشه در کنار ما حس می‌شود و او در کنار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: این حضور نه به صورت جسمانی، بلکه به طور روحانی است؛ فکر کردن به اینکه شهدا در کنار‌مان هستند، می‌تواند مشکلات بسیاری را حل کند و ما را از غمگین بودن نجات دهد.

فرزند شهید مجیدزاده از خصوصیات اخلاقی این شهید یاد کرد و افزود: بر اساس مطالبی که از خانواده‌ام شنیده‏ام، پدرم بسیار خوش‏اخلاق بود و اخلاق اسلامی داشت و جاذبه‌ مهربانی و دوست‏داشتنی وی به حدی بود که او را شمع همه محفل‌ها می‌دانستند و همه به سوی ایشان سوق پیدا کرده و از شهید مجیدزاده الگوبرداری می‌کردند.

انتهای پیام/2249/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول