اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

دشمنان از اقامه عزاداری امام حسین(ع) احساس خطر می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امروز دشمنان از برگزاری عزاداری امام حسین(ع) احساس خطر می‌کنند زیرا می‌ترسند مردم دیگر کشورها با برپایی این عزاداری‌ها از خواب غفلت بیدار شوند.

دشمنان از اقامه عزاداری امام حسین(ع) احساس خطر می‌کنند

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت عزاداری اظهار کرد: در عزاداری‌ها باید به اهداف اباعبداالله الحسین(ع) توجه شود و عزاداران به بزرگداشت اهداف امام، حریم‌ها و حرمت‌ها بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: بیان اشعار و گفتارهایی پیرامون زندگی، عبادت، شجاعت امام حسین(ع) و ولایت‌مداری اصحاب امام حسین(ع) یکی دیگر از ویژگی‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) است.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به مبحث ولایت‌مداری در واقعه عاشورا گفت: ولایت‌مداری یاران و اصحاب امام حسین(ع) باید بررسی و تبیین شود و به عنوان فرهنگ عاشورا، سیره و سنت این امام بزرگوار ترویج پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان با رواج برخی خرافه‌گویی‌ها این موضوع را پیگیری می‌کردند که مسلمانان را از اهداف اصلی خود دور کنند تا بتوانند بر مسلمانان مسلط شوند.

عظیمی عنوان داشت: امروز دشمنان از برگزاری عزاداری امام حسین(ع) احساس خطر می‌کنند زیرا می‌ترسند مردم کشورهای مختلف با برپایی این عزاداری‌ها از خواب غفلت بیدار شده و در برابر استعمار و استبداد قیام کنند.

*توجه به شیوه بیان در امر به معروف و نهی از منکر

وی با اشاره به ویژگی‌های امر به معروف و نهی از منکر گفت: شیوه بیان امر به معروف و نهی از منکر یکی از شاخصه‌های مهم این فریضه است بنابراین کسی که آمر به معروف و ناهی از منکر است باید نسبت به این امر توجه لازم را داشته باشد.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند می‌تواند با اعمال و رفتار خود به انجام این فریضه بپردازد ولی باید حد و حدود آن را رعایت کند.

انتهای پیام/78003/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول