اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان خانواده استانداری هرمزگان:

مربیان مهد کودک نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت کودکان دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: مربیان مهد کودک نقش مهمی در امور تربیتی و شکل‌گیری شخصیت کودکان دارند چراکه در فرآیند شکل‌گیری شخصیت کودکان، بیشترین نقش بر عهده‌ الگوهای رفتاری است.

مربیان مهد کودک نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت کودکان دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پری صیادی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته کودک و نوجوان که با حضور مدیرکل بهزیستی استان با موضوع آسیب‌شناسی مهدهای کودک برگزار شد، اظهار داشت: توجه به مبانی تربیتی نسل آینده‌ساز جامعه باید از سنین ابتدایی مدّنظر باشد که این امر باید با جدیت در گام نخست در مهدهای کودک و سپس مدارس دنبال شود.

وی تصریح کرد: آنچه باید با یک رویکرد برنامه‌محور مدّنظر مسئولان ذی‌ربط باشد این است که افزایش مهارت‌های مربیان باید به سمتی پیش برود که در خروجی کار شاهد اعتلای اهداف تربیتی بر محور فرهنگ اسلامی ایرانی باشیم.

مدیرکل امور بانوان خانواده استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری تربیتی در سنین ابتدایی شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان قطعاً در پویایی ارزش‌ها و دوری از ناهنجاری‌ها موثر است.

وی ادامه داد: مجموعه امور بانوان و خانواده حمایت لازم را از چنین بستری خواهد داشت که این امر در سراسر استان قابلیت تحقق را دارد.

صیادی با اشاره به اینکه در این راستا علاوه بر ارتقای مهارت‌های ارتباطی و کلامی، مباحث روانشناسی و همچنین استعدادیابی در همه بخش‌ها مدّنظر است، یادآور شد: مهدهای کودک برخلاف برخی تصورات که مکان صرف نگهداری کودکان نامیده می‌شود، پایگاه مهم تعلیم و تربیت نسل آینده است که بازخورد آموزش‌های آن می‌تواند در سنین نوجوانی و جوانی نمود عینی داشته باشد.

وی در همین رابطه تاکید کرد: اصولاً یادگیری، اساس رفتار آدمی را تشکیل می‌دهد که این امر در مهدهای کودک دستاوردهای مهمی از جمله نظم‌آموزی و شکل دادن رفتارهای اجتماعی را برای جامعه هدف به دنبال دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان ضمن تقدیر از خدمات انجام شده در راستای ارتقاء شاخص‌های آموزشی و تربیتی این بخش، خاطرنشان کرد: خوشبختانه توجه به این مهم منحصر به نقاط شهری نیست به طوری که وجود بیش از 384 روستامهد در مناطق روستایی نشان می‌دهد علاوه بر برخورداری نقاط شهری، این ظرفیت در مناطق روستایی نیز به خوبی فراهم شده است.

وی در پایان یادآور شد: به منظور بسط و گسترش چنین فعالیت‌هایی ضروریست بخشداری‌های تابعه استان حمایت لازم را از برنامه‌های روستامهدها که با استقبال خوب مردم مواجه است، داشته باشند.

انتهای پیام/ل/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول