اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تعاون روستایی قزوین:

66 هزار تن محصولات کشاورزی در قزوین خریداری شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: در 8 ماه سال جاری بیش از 66 هزار تن محصولات کشاورزی از کشاورزان قزوینی خریداری شد.

66 هزار تن محصولات کشاورزی در قزوین خریداری شد

ناطق ‌معین‌الدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی استان قزوین در هشت ماه سال جاری بیش از 66 هزار تن انواع محصولات باغی و دامی را از کشاورزان سطح قزوین و شهرستان‌های تابع با قیمت توافقی خریداری کرده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین افزود: این میزان خریداری شده در حدود 44 هزار تن محصولات زراعی، یک هزار تن محصولات باغی، و 21 هزار تن محصولات پروتئینی و سایر محصولات بوده است.

وی با اشاره به نوع محصولات خریداری شده توسط شبکه تعاونی روستایی در هشت ماه سال جاری تصریح کرد: بیش از 13 هزار تن ذرت‌ دانه‌ای، 11 هزار تن گندم، 11 هزار تن جو، یک هزار و 950 تن محصول کلزا، 7 هزار تن سبوس، 163 تن پیاز و سیب‌‌زمینی، 5 هزار تن شیر، 12 هزار تن کنسانتره‌ دامی از محصولات خریداری شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین ادامه داد: علاوه بر این مقدار شبکه تعاون روستایی استان قزوین همچنین بیش از 44 تن سیب، یک هزار تن انگور، 15 تن کشمش و 28 تن گیلاس، را با قیمت توافقی از باغ‌داران این استان خریداری کرده و به مصرف‌کنندگان و کارخانه‌جات، تولید کنسانتره میوه عرضه کرده ‌است.

معین‌الدین بیان کرد: شبکه تعاون روستایی این استان در طول سال 90 همچنین بیش از 124 هزار تن محصولات کشاورزی در حوزه زراعی، باغی و نیز دامی را به صورت توافقی خریداری کرده است.

وی با اشاره به عرضه محصولات کشاورزی و دامی در دو بازارچه مهدیه و راه‌آهن در شهر قزوین عنوان کرد: در این دو بازارچه انواع محصولات کشاورزی و دامی به مصرف‌کنندگان با قیمتی زیر بازار عرضه می‌شود که غرفه عرضه مستقیم شیر خام و صددرصد طبیعی تاکنون بسیار مورد استقبال و نیز خرید شهروندان قزوینی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این میزان محصولات با ارزشی بالغ بر 430 میلیارد ریال می‌باشد که در صورت وجود همکاری بانک‌های عامل با شبکه تعاون روستایی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت می‌توان محصولات بیشتری را از کشاورزان خریداری کرده و از حضور واسطه‌های غیر ضروری و همچنین سودجویان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/77005/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول