اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم دینی در گلستان:

رشد جامعه در گرو اجرای عدالت / حکومت عادلانه بزرگ‌ترین معروف است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم دینی در گلستان گفت: رشد جامعه در گرو اجرای عدالت است و جامعه‌ای سالم خواهد بود که در آن حق کسی ضایع نشود.

رشد جامعه در گرو اجرای عدالت / حکومت عادلانه بزرگ‌ترین معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدرضا حکیمی در گردهمایی اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‎های اجرایی استان که با محوریت "قانون‎مداری، وجدان‎کاری و سلامت اداری" برگزار شد، اظهار داشت: تحقق عدالت اجتماعی و برقراری مساوات در اجرای قانون از ویژگی‎های جامعه سالم است.

وی تصریح کرد: در جامعه اسلامی نباید بگذاریم که قانون فقط برای افراد ضعیف اجرا شود و اگر اشخاص قوی خلاف کنند، قانون را برای آنها نادیده بگیریم.

این استاد دانشگاه به فرمایشات حضرت علی (ع) درباره اجرای قانون اشاره کرد و ابراز داشت: عدالت به معنای آن است که هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد و توجه به این مهم نمونه بارز شایسته‎سالاری است.

حکیمی در خصوص تفاوت عدالت و جود بیان داشت: خیرِ عدالت به همه می‎رسد، اما جود و بخشش تنها شامل یک نفر می‎شود.

در جامعه‎ای ایده‎آل و مطلوب باید عدالت جاری و ساری باشد

وی تاکید کرد: اگر جامعه‎ای بخواهد رشد پیدا کند و به جامعه‎ای ایده‎آل و مطلوب تبدیل شود، باید عدالت در آن جاری و ساری باشد.

این استاد دانشگاه آفت عدالت را در حب و بغض دانست و خاطر نشان کرد: در سوره مائده و نساء از دو عامل حب و بغض به عنوان آفات عدالت و آسیب به جامعه سالم یاد شده است و اگر می‎خواهیم جامعه‎ای سالم داشته باشیم علاوه بر اینکه خودمان به پارتی‎بازی برای خویشاوندان و اطرافیان‌مان نپردازیم نباید اجازه دهیم این عمل قبیح در دستگاه‎های دولتی اتفاق بیفتد چرا که ما در فرهنگ اسلامی بزرگ شده‎ایم.

حکیمی با تاکید بر اینکه باید همواره حق را بگوییم اگر چه تلخ باشد، یادآور شد: در آموزه‎های دینی ما نیز اشاره شده حتی اگر حقی بر ضرر ما تمام شود، نباید از برملا شدن آن جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/2307/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول