اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

26 آبان ماه صورت می‌گیرد؛

برگزاری مجمع بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) در قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین از برگزاری همایش ستاد بازسازی عتبات عالیات و دبیرخانه مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با عنوان مجمع بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) در قزوین خبر داد.

برگزاری مجمع بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) در قزوین
رضا صدیقی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: همایش مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) که سال‌های گذشته چندین بار در ایران و جهان تشکیل شده است، در سال جاری نیز در نخستین جمعه ماه محرم که برابر با 11 آذر ماه است، برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به این امر، قبل از ماه محرم نشستی با عنوان مجمع بزرگداشت شیرخوار کربلا حضرت علی اصغر (ع) با هدف ایجاد وحدت رویه برای جهان تشیع و عاشورا شناسی برگزار می‌شود.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اضافه کرد: این نشست را ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین و دبیرخانه مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) برگزار می‌کند که از همه هیئت‌های مذهبی، ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و مداحان دعوت می‌شود در این نشست حضور یابند که این نشست در سالن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در 26 آبان ماه جاری برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: همایش مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در بیش از 800 شهر ایران، حدود 25 کشور و  100 شهر جهان در سال گذشته اجرا شد و در استان قزوین نیز این مراسم در ماه محرم سال گذشته در 35 نقطه برگزار شد که امیدواریم در سال جاری در 70 نقطه استان این مراسم را داشته باشیم تا در یک روز خاص یعنی اولین جمعه ماه محرم یاد شیرخوار کربلا را گرامی داریم.
صدیقی تصریح کرد: امسال اقدامی که مجمع جهانی انجام داده این است که سربندهایی با نام «یا صاحب‌الزمان» طراحی کرده است تا از این سربندها برای نوزادان شرکت کننده در این مراسم استفاده کنند، رسانه‌های دشمن، از بازتاب جهانی این همایش نگرانی دارند و موضع‌گیری تندی را بر علیه این مراسم‌ها داشتند و می‌ترسند این علی اصغرها که نوزادان شیعیان امیرالمومنین هستند، جهانی شوند و این جهانی شدن دامان آنها را نیز بگیرد. دشمن می‌کوشد تا بتواند در مقابل این حرکت‌های اعتقادی و عاشورایی ایستادگی کند و وهابیت، غربی‌ها و اسرائیلی‌ها با اجرای این مراسم به شدت مخالف هستند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تأکید کرد: امیدواریم با برگزاری نشست ستاد بازسازی عتبات و مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) شاهد برگزاری هرچه باشکوه همایش شیرخوارگان حسینی در ماه محرم باشیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول